4
hét késéssel, de megvan!!! :) Május 22.-e helyett Június 20.-án sikerült
átmenni a Practical Driving Test-en (Gyakorlati vezetői vizsgán). Ez
természetesen nem azt jelenti, hogy május 22-e helyett valahogyan az utolsó
pillanatban megváltoztattam az időpontot, hanem azt, hogy május 22-én
"sikerült" megbuknom elsőre.
Tudni
kell a vizsgáról, hogy ameddig nem csinálsz 15 kisebb (ún. minor) hibát, vagy 1
veszélyes vagy nagyobb (dangerous or major) hibát, addig átmész, megvan a
jogosítványod. Ezek után lássuk, hogy mit sikerült produkálnom első
nekifutásra. Május 22-én reggel 8.10-től volt a vizsgám a Wood Green Driving
Test Centre-ben, így olyan 7.10 körül jött felszedni az oktató, jó korai volt a
kezdés (előtte este tényleg időben, 9 és 10 között már ágyban is voltam), de
optimistán és nyugodtan vártam a vizsgát. Előtte a vezetés is jól ment, még
átvettük a "Show me, tell me"-kérdéseket, illetve a manőverekből is
mindegyiket megcsináltam egyszer-egyszer. Meg volt a két "Show me, tell
me"-kérdés az elején, azt hiszem, az egyik az volt, hogy honnan tudom,
hogy mekkora nyomásnak kell lennie az abroncsban, és ezt hogyan tudom
leellenőrizni, a másik pedig a duda használata. Semmi gond nem is volt ezekkel.
Egyébiránt egyszerre két embernek van vizsgája, így rajtam kívül még volt más
is a központban, akinek 8.10-re volt időpontja. Szerencsétlenségemre ők
hamarabb kezdtek, így hamarabb el is hagyták a vizsgaközpontot, így - mivel a
kicsi parkoló elég üresen maradt (max. 1-2 kocsi parkolt ott) - azt mondta a
vizsgáztató, hogy akkor Bay Parking (=Parkolóhelyre parkolás tolatva). Ment is,
igaz, elég neccesre sikerült megcsinálni, de úgy éreztem, hogy megvagyok, a két
vonal között. Kérdezte a vizsgáztató, hogy befejeztem-e a manővert, mondom,
hogy szerintem, igen, és erre kiszállt, és olyan tüzetesen vizsgálta meg a
kocsi hátulját, hogy egyből azt hittem, hogy eltaláltam a padkát (mert ha a
padkát érintem vizsgán, az egyből bukó), meg is kérdeztem, hogy megérintettem,
azt mondta, hogy nem. Na, itt meg is nyugodtam, hogy akkor ezen túl is vagyunk.
Maga a vezetés is jól ment a vizsgán, volt még egy vészfékezés, ami prímán
sikerült, és a vizsga végén kiderült, hogy megbuktam. Természetesen a legelső
manőver miatt, ugyanis az igaz, hogy nem ütöttem meg a padkát, viszont a hátsó
kerekem érintette a vonalat, és ez már nagy hibának számít, ami egyből bukó...
Amúgy meg csak 4 minor hibám volt... Szerintem nem kell mondanom, hogy azon a
csütörtökön nagyon feldúlt voltam. Dühös, ideges, mérges, de csakis magamra,
mert én voltam olyan hülye, hogy nem korrigáltam, pedig éreztem, hogy nem volt
az igazi az a manőver... Csak magamnak köszönhettem a buktát, amiben
igazándiból az idegesített a legjobban, hogy így ugye megint ki kellett
fizetnem a teljes vizsgadíjat (62 font), plusz az oktató adott egy weboldalt és
telefonszámot hozzá, akikkel felvéve a kapcsolatot, előrébb tudják hozni a
vizsgát (+20 font), illetve a vizsga napján az oktatónak
kocsihasználat/bérlés/biztosítás gyanánt 70 font, tehát alsó hangon is plusz
152 fontba jött ki a jogsi. Marhára örültem ennek...
Regisztráltam
is a honlapon, de alig akartak nekem időpontokat küldeni, és amiket küldtek,
azokat olyan lehetetlen időpontokban, reggel 6.32-kor, vagy este 22.40 körül,
amikor még/már nem tudtam elérni az oktatót, hogy jó lenne-e neki az az
időpont, és mivel 10 percen belül válaszolni kell az sms-re/email-re, amit
küldenek a vizsga időpontjával, így ezeket buktam. Ja, hogy miért nem foglaltam
le ezeket egyből? Mert elég szar lett volna, hogyha duplán lesz foglalása az
oktatónak, vagyis egy időpontra két tanulója is betesz vizsgát, és nem akartam
ezt megkockáztatni.
Végül
is június 20-ára, péntek 10.44-re sikerült egy vizsgát beszervezni. A két
vizsga közötti 4 hétben mindösszesen a második vizsga előtti napon, vagyis
19-én, csütörtökön mentem el vezetni, hogy mégse egyből a vizsga előtt üljek
már ismét kocsiban egy szűk hónap kihagyás után. :P Azt kell mondanom, hogy a
vizsga előtti napon is nagyon jól ment a vezetés, az oktató néhány perc után
kérdezte is, hogy vezettem a vizsga óta, merthogy annyira letisztult lett a
vezetésem, hogy jó volt látni. :) Én is így éreztem, így természetesen ismét
optimistán vártam a másnapi vizsgát.
Igazándiból
az első vizsga után, amire már készen álltam, csak ugye csináltam azt a hülye
hibát, azt a célt tűztem ki magam elé, hogy hibátlan vizsgát teszek, vagyis még
kicsi hibákat sem vétek. Az előző napi órák után nem is volt ez olyan irreális
vágy, azt kell hogy mondjam. A vizsga előtt még 'L' betű vadászaton voltunk az
oktatóval, ugyanis valami nem stimmelt a kocsi tetején lévő táblán, és nem
akarta, hogy ebből gond legyen, ezért mindenképpen be akart szerezni még egy
'L' betűt, végül egy benzinkútnál sikerült is.
Egy
kalandtól eltekintve nagyon sima vizsgám volt, viszont az az egy azért nem volt
piskóta! Egy nagyobb, többsávos (3-4) körforgalomban voltam, és éppen elhagyni
készültem a körforgalmat, ahol két sáv hagyja el a körforgalmat, és én a
belsőben voltam, elég helyet hagyva a mellettem bal oldalon, tehát a legkülső
sávban közlekedő autónak, és még szerencse, hogy nem mentem túl gyorsan,
merthogy ő úgy döntött, hogy nem kanyarodik le arra, amerre én megyek a belső
sávban, hanem nem gyengén átszáguldott előttem, és tényleg centiméterek híja
volt, hogy nem volt baleset... Ezen kívül semmi említésre méltó esemény nem
történt, átmentem, ahogy várható is volt. Bár, elég gyenge lett a pontozás,
mert volt 1 kisebb hibám :P :D Hát ez van, nem lehetek mindig tökéletes! :P :D
Most
nézzük meg, hogy penny-re pontosan mennyit költöttem a jogsira január óta:
-
teljesen nulláról 35 óra alatt eljutottam
a jogsihoz: 35x20 font = 700 font
-
Theory Test = 31 font
-
The Official DSA Theory Test for Car Drivers Book = 9.59 font
-
The Official Highway Code + The Official DSA Guide to Driving: The Essential
Skills + Know Your Traffic Signs (könyvek) = 14.75 font
-
The Official DSA Theory Test for Car Drivers DVD = 9.50 font
-
The Official DSA Guide to Hazard Perception DVD = 10.61 font
-
Practical Driving Test (Gyakorlati Vezetői Vizsga) kétszer: 2 x 62 font = 124
font
-
Earlier Driving Test = 20 font
-
Vizsga napján autóbérlés/biztosítás kétszer: 2 x 70 font = 140 font
Összesen:
1059.45 font. Fúúú, jó sokra jött ki a végén, de legalább megvan! :) Mondjuk ha
egyből átmentem volna, akkor olyan 900 font körül lett volna cakkompakk az
egész.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése