2013. május 31., péntek

Az elmúlt egy hét, avagy hangulatváltozás :)

Előre leszögezhetem, hogy ez egy jobb kedvű írás lesz, mint az előző, már csak azért is, mert voltak történések múlt hét péntek óta. 

Menjünk időrendben. Tehát múlt szombat. Ahogy már említettem, ekkor volt Judit hostanyjának (és hostapjának) a (közös) szülinapi bulija, amire megkértek minket, hogy segítsünk be, vagyis hogy szórakoztassuk, de legalábbis foglaljuk le a gyerekeket, hogy ne állandóan a felnőtteken lógjanak. Nem túl jó kedvvel indultam el itthonról ,amiben nagy szerepe volt annak, hogy addig még nem volt egy interjúm se, és még pozitív, érdemleges visszajelzés sem a hirdetéseimre, illetve a családok által feladott hirdetésekre sem. Szóval ilyen körülmények között indultam el itthonról. Kb. 2.30 körül érkeztem meg, ekkor már volt ott néhány vendég, de a végső számnak még úgy a negyede, ha ott volt már ekkor. De jó volt legalább, mert egyből lefoglaltak a gyerekek a Rubik-kockával. Aztán Judit jó ötlete nyomán elkezdtünk arcot festeni a gyerekeknek. Nagyon élvezték (és mi is :D :P), elég nagy sikere volt. Volt, akinek többször is kellett festeni, de ez nem volt baj egyáltalán. Igazándiból főként a lányokat kellett lefoglalni, mert a fiúk elvoltak, szaladgáltak fel-alá a szinteken, majd mikor már elfáradtak, beestek a tévé elé. :P :D Jó volt, hogy el voltam foglalva, nem volt időm gondolkodni, és az idő is csak úgy elsuhant. Szerintem összesen (felnőttek+gyerekek) olyan 50-en is lehettünk a partin, és szerencsére az idő is jó volt, úgyhogy lehetett nyugodtan kint barbecue-zni. Megérte elmenni! Elég későn fejeztük be, vagyis ment el az utolsó "fecske" is, és mivel Judit szobája kellett a hostanyja egyik barátjának és a családjának, így ekkor nálam aludtunk. És mivel már elég késő volt (olyan 22.20 körül), Judit hostanyja ragaszkodott hozzá, hogy taxival menjünk haza, amit persze ki is fizetett nekünk.

Vasárnap semmi extrát nem csináltunk, csak elmentünk délelőtt North Finchley-be, hogy legyen mit ennünk reggelire/ebédre, majd én néztem a Forma 1-et (amin Judit bealudt, amin nem is csodálkozok, mert a dögunalmas Monaco volt...), utána pedig filmeztünk. A jó idő ellenére nem mentünk sehova, mert eléggé fáradtak voltunk a parti után. Eközben természetesen mindegyik nap legalább egyszer feladtam a hirdetésemet Gumtree-n, illetve válaszoltam az arra érdemes hirdetésekre is.

Hétfő a Half Term első napja, mindemellett Bank Holiday volt. Ez azért volt jó most mindkettőnknek, mert néhány héttel ezelőtt kiderült, hogy Judit hostcsaládja erre a hétre hétfőtől péntekig Lisszabonba utazik, így teljesen szabad lesz, és mivel az én (még jelenlegi) hostanyukám tanárnő, így neki is szünet van, tehát nagyjából én is szabad leszek. Szóval hétfőn, miután felkeltem, elkészülődtem, majd elmentem Judithoz, lepakoltam a cuccaimat, majd mentünk a Victoriánál lévő magyar palacsintázóba, hogy találkozzunk Renivel és Domival. Ettünk is egy-egy finom palacsintát, utána már nem is nagyon kellett ennünk. Jó volt végre találkozni velük. Domi is családkeresésben volt, szerencsére már múlt időt lehet használni, mert tegnap (vagy ma, már nem emlékszem) megtalálta végre az új hostcsaládját, ami azért volt életbevágó, mert holnap mindenképpen költöznie kell a régi hostcsaládjától. Szóval egy picit kivolt még hétfőn, mikor találkoztunk, illetve a találkánkról egyből egy próbanapra ment Highgate-re. Mi még maradtunk, és beszélgettünk kb. egy órát Renivel, akinek múlt hétvégén volt itt a családja, szóval neki is volt mesélnivalója és ő sem unatkozott. :)

Majd miután olyan 4 óra magasságában ő elindult hazafelé, mi pedig North Greenwich felé vettük az irányt, ugyanis 7-re foglaltunk jegyet az O2
 Arénában lévő Cineworldbe a The Hangover Part III-re (Másnaposok 3-ra). Kíváncsi voltam, hogy milyen lesz a film, de már azt jó jelnek vettem, hogy nem ugyanarra a sémára fog épülni, mint az első kettő film, vagyis hogy valamelyik főszereplőnek az esküvője előtti legénybúcsún lerészegednek, majd másnap reggel felébrednek, és próbálják kideríteni, hogy mi történt az előző éjszaka. Ja, és persze az egyik előző este még velük lévő szereplő hiányzik természetesen. Nem, most nem így volt. De még mielőtt ennyire előre szaladnék, és a filmről kezdenék diskurálni, szót kell ejtenem egy kis közjátékról, ami a film előtt történt. Most nagyon hamar odaértünk a moziba, kb. félórával a film kezdete előtt, szóval várhattunk még, mire beengednek minket egyáltalán a terem előtti folyosóra. Olyan 18.45 körül végre elkezdték beengedni a népet, viszont nem mehettünk még be a terembe, mivel valamit takarítottak, így mindenkit, aki erre a vetítésre jött, a fal mellé állították, hogy ott várjon. Nem kell mondanom, hogy bőven 7 óra után kezdték el beengedni az embereket, és végül ki sem derült, hogy miért volt ekkora késés, de legalább így megmenekültünk a reklámoktól, mivel egyből az előzeteseket kezdték el adni. Érdekes volt, na! :P És nekünk tetszett a film. Néhány helyen nagyon-nagyon nevettünk :D :P. Szerintem méltó lezárása volt ennek a "sorozatnak". Még mindig jók voltak a karakterek, sőt, nagyon jók! Én csak ajánlani tudom mindenkinek, hogy nézze meg ezt a részt is! ;) :)
Hopp-hopp, most jut eszembe, hogy eljutottam keddhez, hogy vasárnap ebéd közben történt valami. Ugyanis nagyban eszünk, amikor jön egy telefonhívás. A zsebemben volt a telefon, és mire ki tudtam volna venni a zsebemből, valahogyan sikerült kinyomnom. De kb. 2 perccel utána jött egy másik hívás ekkor már egy mobilszámról, amire válaszoltam is, és nagy meglepetésemre egy érdeklődő család volt! Vagyis egy özvegy anyuka, akinek a hirdetésére válaszoltam. És hozzájuk kedden reggel mentem interjúra. Két 16 éves ikerfia van a nőnek, és a munka nagy része házvezetés, vagyis takarítás és főzés lenne, heti 25 órában, napközben sok szabadidővel, 80 fontért. Nagyon korrektnek tűnt a nő, és ami külön vicces volt, mint utóbb kiderült, hogy Matt, az egykori dél-afrikai au-pair-srác korábban nekik volt az au-pair-jük. És hogy ezt honnan tudtam meg? Onnan, hogy az anyuka mondta a fiúk neveit, aztán én gondolkoztam, hogy ismerősnek tűnnek nekem, és miután mondta, hogy fiú au-pair-je volt az előző is, megkérdeztem, hogy hogy hívták, és mint kiderült, valóban Matt volt nálunk tavaly decemberig. Ami egyben azt is jelenti, hogy én már korábban találkoztam a két fiúval. És hogy mikor? Hát azon az ominózus paintballozáson kb. majdnem pontosan egy éve, amikor kiment a bokám. :D :P Az interjú alatt csak az egyik fiúval találkoztam, és miután mondtuk neki, hogy mi már találkoztunk, be is ugrott neki. Elég jó, korrekt feltételeket ajánlott a nő, és a ház is elég szép, nagy volt. Elég esélyesnek tűnt a dolog, amikor eljöttem tőlük.

Egyébként Holloway-ben laknak, így innen mentem vissza Willesden Green-be, Judithoz, mivel erre a hétre odaköltöztem hozzájuk. :) Útközben néztem a telefonomon a gumtree-t, majd az email-jeimet, és ismét jött egy válasz-email az egyik hirdetésre küldött jelentkezésemre. :) Küldtem is választ neki, hogy beszélhetünk még aznap, illetve hogy csütörtök előtt jó lenne, hogyha meg tudnánk ejteni az interjút, mert akkor még úgy volt, hogy csütörtökön délután és péntek délelőtt fogok kelleni a jelenlegi hostanyukámnak. Ezért akartam még csütörtök előtt letudni legalább egy interjút. Úgyhogy már a válaszában írta, hogy nekik szerda délután 6 óra lenne jó. 2 óra után néhány percig beszéltem is a nővel, és ekkor biztossá tettük a másnap este 6-os interjút. Időközben kiderült, hogy aznap délután Judit is dolgozik, mivel a hostcsaládjának egyik barátja, vagyis aki csinálta az új konyhájukat, szüksége lesz rá, így néhány órára átment hozzájuk.

Az idő semennyire sem javult, elég hideg volt, esett is, fújt is a szél, úgyhogy nem nagyon mentünk sehova, maximum boltba. :/ Ennyiből rossz volt ez a hét, hogy nem tudtunk menni nagyon sehova a rossz idő miatt, márpedig a közeljövőben biztos nem lesz ilyen, hogy ennyi időt tudunk majd együtt lenni sajnos :S :(. Szóval visszatérve szerdára. Telefonhívásra ébredtünk, ugyanis a keddi nő (Holloway) hívott, hogy inkább férfi au-pairt akar (mert korábban úgy volt, hogy még vasárnap lesz egy interjúja egy lánnyal, és nem akarja lemondani), és hogy döntöttem-e már. Mondtam neki, hogy aznap délután lesz egy interjúm, illetve még tovább interjúk is bejöhetnek időközben. Ok, megértette. Szóval visszatérve a szerda délutáni interjúra. Ismét csak én válaszoltam egy hirdetésre a Gumtree-n, és arra jött a pozitív reakció a család részéről. Live-in au-pair plus lenne a meló, vagyis több óra, mint pl. a mostani családnál, és így természetesen több pénz is. Crouch End-en lakik a család, még mindig észak, Turnpike Lane, Finsbury Park és Muswell Hill háromszög közepén van körülbelül Crouch End. Elég jó, nyugodt kis környék, és még gyalog sincs messze egyik felsorolt hely sem. 3 fiú van a családban, 3,5 éves ikrek és egy 10 éves. Amikor odaértem, a jelenlegi au-pair-ük is ott sertepertélt a konyhában, így néhányszor ő is belefolyt a beszélgetésbe. 30-34 óráért 120 fontot ajánlanak, plusz ha a takarítást is bevállalja az ember, akkor ez 160-ig is felkúszik. Ami már egész jó kis összeg. Szép, tágas ház, ez is háromszintes, mint a Holloway-ben látott. Mint ahogy megtudtam, elég sok CV-t és választ kapott az anyuka, mintegy 40-et, és ebből 5 embert interjúztat(ott), ebből vagyok én az egyik. Ez már azért haladás, hogy átmentem az első rostán. Ez az interjú is elég jól ment, a két ikerfiú végig csacsogott ott mellettünk :), míg a nagyfiú odaült az anyja mellé, majd azért mikor az anyuka felállt, őt is kérdezgettem, hogy mit szeret csinálni, meg ilyenek. Szerintem elég jól ment az interjú, de az apukával ekkor nem találkoztam, mert éppen elutazott valahova.

Mire hazaértem Judithoz, ő már nagyban csinálta a cseresznyés pitét! :) Mivel a Sainsburys-ben nem volt meggy, csak cseresznye, ezért abból csináltunk, na jó, csinált, mivel én tényleg semmit nem segítettem benne, sütit! Megtartjuk a lányt :P :D, nagyon finom lett, főleg másnap volt jó, amikor már kihűlt egy kicsit! ;) :)
És ekkor, mikor hazamentem, jó hírrel szolgálhattam Juditnak, ugyanis mint kiderült, nem kellettem csütörtökön délután-este, így még aznap is ott tudtam aludni nála. :) Csütörtökön délelőtt írt sms-t a holloway-i nő, hogy 80 helyett heti 100 fontot ajánl! Hú, az fa.a. Ő gyakorlatilag nekem ajánlotta a munkát, csak én még kivárok, mert a másik legalább pénzügyileg jobban megérné. Mivel már nem lehetett bírni, hogy csütörtökön is bent gubbadjunk, így Judit ötlete nyomán koradélután elbuszoztunk a The Photographers' Gallery-be, ami az Oxford Circus-höz van közel. Nem egy nagyon galériára kell gondolni, mivel eléggé eldugott helyen is van, így olyan sokan biztosan nem tudnak róla, igaz, azért elég sokan voltak ott. Nem a legjobb galéria volt, amit meglátogattunk, de legalább kimozdultunk egy kicsit, majd elsétáltunk a Trafalgar Térre, ahol elfogyasztottunk néhány szelet cseresznyés pitét. :P :D Majd mivel az idő kezdett lehűlni, elindultunk hazafelé. Miután hazaértünk, felhívtam egy harmadik családot, akivel már szerda este akartunk beszélni (ők meg az én hirdetésemre írtak), csak akkor nem jött össze. Ők Battersea-ben laknak, ott is három kisebb fiú lenne, és holnap reggel 9.30-ra megyek hozzájuk interjúra. Az egyetlen bökkenő, hogy július eleje a kezdődátum, ami már elég későn van, de majd holnap meglátom, hogy mi lesz...

Ma reggel pedig visszajöttem, mert ma már szükség volt rám, így gyakorlatilag egész nap én voltam a fiúkkal, de egy kora délutáni veszekedéstől eltekintve egész jól elvoltak egész nap. Egy nagy adag mosogatnivalót tüntettem el, valamint egy mosást indítottam el, majd teregettem ki, illetve kétszer főztem, ezt leszámítva nem kellett annyira megerőltetnem magam. Így még hajnyírásra is jutott idő. Úgy néz ki, ez volt az utolsó munkanapom a jelenlegi hostcsaládomnál.

Ami a holnapi programot illeti, ahogy már említettem az előző bekezdések egyikében, 9.30-ra megyek Battersea-be, az egy jó menet lesz úgy korán reggel :P :D. Napközben még nem tudom, mi lesz a program, majd este 6-ra ismét megyek Crouch End-re, a családhoz, amelyikhez szerdán voltam, hogy találkozzak az apukával is. Ezt már egy jó jelnek tekintem, hogy a szerdai interjú után is még találkozni akarnak velem, remélhetőleg ez azt jelenti, hogy abból a korábban említett 5 emberből már maximum 2-3 van versenyben. :)

Amit még nem említettem, hogy ugye természetesen csináltam egy pöpec önéletrajzot, amiben az eddig mindhárom hostcsaládomat megadtam, mint referencia, és az eddigi mindkét család, akivel interjúztam, azt mondta, hogy "glowing" = "ragyogó" az összes referenciám. :) Azért ez jó, hogy mindegyik hostcsaládom meg volt velem elégedve, és ennek megfelelően tényleg jó referenciát adnak, amikor arra van szükségem.


Remélhetőleg holnap estére már tudni fogom, hogy hova visz a sorsom hamarosan... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése