2010. december 18., szombat

Tamás utazása haza Karácsonykor = szívás :P


Hol is kezdjem?! :P :D Először is leírom, hogy mostantól megpróbálok majd minden bejegyzésemet angolul is leírni, ezzel kezdve!
Where should i start?! First of all, I'm going to try to blog all of my writings on English as well. Hopefully, I'll be able to manage! :D (English version will follow the Hungarian version) ;)
Leírom az eredeti tervet, tehát, hogy eredetileg hogyan, milyen időben kellett volna hazaérkeznem:
1. szakasz: 6.36-7.06 Bristol Falcondale Rd --> Bristol Coach Station
2. szakasz: 7.45-10.00 Bristol Coach Station --> London Heathrow Airport
3. szakasz: 13.35-17.05 London Heathrow --> Budapest Ferihegy
4. szakasz: 18.43(v. 17.43)-21.24(v.20.24) Budapest Ferihegyi Vasútállomás --> Nyíregyháza vasútállomás.
Tehát normális körülmények között is egy röpke 15 órás út lett volna :) :P
Na most nézzük ezzel szemben, hogy valójában hogyan történtek a dolgok :D
1. szakasz: minden rendben ment, időben ott voltam a pályaudvaron. Pipa
2. szakasz: kb 7.35 körül jött egy sofőr, aki mondta, valahol Cardiffnál volt egy kis bibi, így a busz 30 percet késni fog. Mondom fasza, még jó, hogy foglaltam a hamarabbi járatra, pont ilyenek miatt, ha bármi ilyesmi történik. Hát és meg is történt :D:P Természetesen nem jött meg a busz 8.15 körül, hanem volt az 8.30 is, így egészen pontosan 8.42-kor hagytuk el a pályaudvart, és 11.05-kor szálltunk le Heathrow-n, az 5-ös terminálon. Az út eseménytelen és sima volt.
3. szakasz: tehát még így is időben voltam bőven, tehát nem volt baj. Gyorsan átsiklottam a Security check-en, de még nem volt kiírva, hogy honnan fog indulni a gép, így leültem. Olyan fél 1 körül vettem egy szendvicset és egy Lattét, amit el is fogyasztottam gyorsan. Arra már nem emlékszek, hogy mikor írták ki, hogy 14.05-re van elhalasztva a gépem, azelőtt, mikor megrendeltem a szendvicset és a kávét, vagy utána. Mostmár teljesen mindegy. Szóval először 14.05-re halasztották az indulást, majd nemsokkal később 14.30-ra, majd 14.15-kor 14.20-ra!!!, mondom, az kurva reális :P Természetesen nem indultunk el akkor. Olyan 14.34 körül ismét elhalasztották az indulást, ezúttal 15.00-ra, ami ismét csak nagyon reális volt, de természetesen ekkor sem írták ki, hogy melyik kapuhoz kéne menni, tehát... 15 óra után néhány perccel ismét új indulási időt írtak ki: 16.15. Ekkor már 2 óra 40 perces késésben volt a gép, és ha elindultunk volna 16.15-kor, már akkor sem értem volna el az utolsó olyan vonatot, amely Nyíregyházáig elmegy, szóval akkor már mindegy volt. Tranzittal átmentünk a B34-es kapuhoz, ahova ki lett végülis írva az indulás, ahol kb 16.00-kor bemondták, hogy a gép már benn áll, viszont még meg kell várnunk, hogy leszálljanak az utasok, illetve kipakolják, és ezért még 1 órát kell várnunk. Ekkor többen is kínunkban felnevettünk, nem volt senkinek sem őszinte a mosolya... Olyan 5 körül végülis elindultunk a géphez, először azt hittük, hogy ott áll egyből a kapunál, mivel a kihúzott folyosón mentünk, de csak a buszhoz mentünk le :S De amikor kijöttem a folyosóról, látom, hogy valami ott van lent a földön, lehajoltam, felvettem, és akkor vettem észre, hogy ez bizony egy útlevél. Egy amerikai srác hagyta el az útlevelét, ott ment előttem kb 10 méterrel. A buszon odaadtam neki. Nagyon-nagyon szerencsés volt, hogy észrevettem, mivel sztem be sem engedték volna Magyarországra útlevél és vízum nélkül. 17.15-re a gépen ültünk, ekkor azt mondta a pilóta, hogy kb 15-20 perc múlva indulunk, mivel sok gép van előttünk, ezért várni kell, illetve azt is elmondta, hogy jeges a kifutópálya, ez a legfőbb ok, hogy ekkora késések vannak. Természetesen nem indultunk el 17.30 körül, amikor letelt a 15 perc. Ekkor újabb 15 percet jelentett be a pilóta, ami már végre helytálló volt, így 17.45 körül elkezdődött a felszállási procedúra. Végülis 18.00-18.05 (magyar idő szerint 19.00), és 21.00 körül landoltunk Ferihegyen. Mivel már csak egy vonat volt, 22.43-kor, ami megállt Ferihegyen, de az sem ment el még Debrecenig, így szállást kellett keresnem éjszakára Budapesten. Először írtam FAcebook-ra, hogy hátha tudna valaki segíteni, majd utána gondolkoztam, és eszembe jutott, hogy az egyik unokatesóm Budapesten él, és hátha tudnék hozzá menni aludni, így még a felszállás előtt riadóztattam a szüleimet, hogy intézkedjenek :D Sikerült is elintézni, így miután leszálltam a gépről, vettem két vonaljegyet, majd Kőbányán át eljutottam az Örs vezér térre, ahonnan gyalog 5-10 percre lakik unokatesóm a barátjával, így elgyalogoltam oda. Ott aludtam. Amúgy még amikor vártam a buszra a reptéren, Vera hívott, hogy olvasta a kiírásomat a Facebook-on, és mehetek hozzá aludni, hogyha nincs más, mert van hely. Ekkor már el volt intézve, hogy uncsiméknál alszok, így megköszöntem az invitálást, tényleg nagyra értékelem Vera :), de elutasítottam. Beszélgettünk néhány percig, elmondtam, hogy "mindössze" 4,5 órát késett a gép :P :) Egyből mondta, hogy így a karácsonyi hazautazásokat én valahogy mindig megszívom :D És tényleg, tavaly is hasonlóan "élvezetes" hazautazásom volt Karácsony előtt. Jót röhögtünk rajtam :D Amúgy összességében kb 7 "felethetetlen", "izgalmas" órát töltöttem Heathrow-n :P Tehát végülis a 3. szakasz is le lett tudva...
4. szakasz: ma a Keleti pályaudvarról 9.30-kor induló InterCity vonattal jöttem el Nyíregyházáig. Természetesen a vonattal is volt egy kis késésünk :D, de az a 10 perc szinte már fel sem tűnt :D Végül 12.45-kor szálltam le a vonatról Nyíregyházán, ahonnan néhány kitérő után 14.20 körül értünk haza Tiszavasváriba.
Egyébként tegnap este talán egy nagyon picit esett a hó, ma viszont annál inkább, szinte végig az úton, amikor jöttem, esett.
Azóta már megvolt az ebéd is, jó kis húsleves és húsgombóc :D

P.S.: még mielőtt elindultam volna a házból Bristolban, odatettem a már feldíszített karácsonyfa alá az ajándékaimat, remélem örültek nekik :) 
ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
Tamás's journey to home for Christmas = sucking :P


I think i'll write down the planned journey how should it have happened:
Stage 1: 6.36-7.06 Bristol Falcondale Rd --> Bristol Coach Station
Stage 2: 7.45-10.00 Bristol Coach Station --> London Heathrow Airport
Stage 3: 13.35-17.05 London Heathrow --> Budapest Ferihegy
Stage 4: 18.43(or 17.43)-21.24(or 20.24) Budapest Ferihegy Railway Station --> Nyíregyháza Railway Station

Stage 1: This stage went very smoothly. No problem with it. Ticked.
Stage 2: At 7.35 it has been announced there was a 30 minutes delay because there had had a breakdown somewhere around Cardiff. :S That's why i wanted to rebook my coach for an earlier one because u never know what may happen. And now, it had happened :P Finally, the bus arrived at the station at about 8.30 (15 min after the announced time...) and we left the bus station at 8.42am. The journey to Heathrow was simple and peaceful. I arrived at Heathrow Terminal 5 at 11.00. Done.
Stage 3: So i still had loads of time until taking-off. I went through the security check without any problem but the departure gate wasn't on the screens so i just sat down somewhere in the terminal. At about 12.30pm I bought a sandwich and a latte, and then I had it. I don't remember when, before or after having sandwich the departure was delayed to 14.05 so it meant there was a 30 minutes delay. Later it changed to 14.30 then at 14.15 the departure time was changed to 14.20 :) It was funny because it was impossible to take off on that time :D Of course we didn't take off at that time and the next screened departure time was 15.00. Of course we didn't depart before 15.00pm. After this it was changed again to 16.15 so we had 1h15m until that departure time. A little later a gate was written on the screens so everybody started to go there. Then when everybody was there, at the gate, one of the staff members announced the inboard plane was on the airport but we needed to wait for the passengers getting of and the baggages were taking off from the plane and it was going to take 1 hour. After this announcement a few passengers (like me :P) started to laugh in our pain :D Finally we were able to get in the plane at 17.15. But before we got in the bus whick took us to the plane, during walking to the bus i just saw something on the ground. I bent down and realized this was a passport, a US passport. I checked the picture and i knew that guy who lost his passport was going to go by the same plane like me because i saw him at the gate. So I gave his passport to back to him on the bus :) But of course the plane couldn't take off right after everybody settled in so we needed to wait 15 min first then another 15 min. And then at 17.45 the taking-off procedure begun. Finally we took off between 18.00 and 18.05 (19.00 on Hungarian time). And then we landed at Budapest Airport at 21.00. Unfortunately after that time i only had one train left, at 22.43, but this one wouldn't have gone to at least Debrecen not even to Nyíregyháza so i needed to find another alternatives. I needed to find somebody who could provide my accomodation for last night in Budapest. Firstly I wrote a message on my Facebook wall but later i thought that my cousin live and work in Budapest so maybe she could help me out. Luckily she could so my last night accomodation was sorted out :) But when i waited for the bus in front of the airport, Vera, a friend of mine who also used to work as an aupair last year, called me and she told me she could provide a room for me. I thanked her offer but i've already had a place to stay overnight so i turned it down. We talked for some minutes and I told her that there was "only" a 4,5 hours delay at the airport and that I spent "unforgettable" 7 hours at the airport :P She said I always suck my Christmas journeys to home and we laughed at me :D Then using two buses I went to my cousin's place where I slept last night. So, finally, Stage 3's done...
Stage 4: I took the 9.30 InterCity train from Budapest Keleti Railway Station to Nyíregyháza. Of course, there was a 10 min delay during the train journey but i wasn't surprised after yesterday :D So I arrived at Nyíregyháza Railway Station at about 12.45 pm and I finally arrived at my home tome, Tiszavasvári, at about 14.20pm. My journey to home is officially over :D During the train journey it snowed.
After arrival I've had a real Hungarian meat soup and meat balls with tomato sauce. Yummy :)
P.S: I put my presents to my host family under the decorated Christmas tree before I left the house last morning. I hope they loved it! :)

1 megjegyzés:

  1. Аs the aԁmin of this wеb pаge iѕ workіng, no hesitаtion very
    quickly it will be гenowned, due to its quality contents.
    my website :: simply click the up coming article

    VálaszTörlés