2011. augusztus 30., kedd

25 éves lettem én, meglepetés e bejegyzés, csecse: becse...

Igen, vasárnap negyed évszázados lettem J De először egy rövid összefoglaló a péntekről: délelőtt felhívtam a Jobcentert, hogy adjanak időpontot National Insurance Number-interjúra. Augusztus 31-én megyek a Camden Town-ban lévő Jobcenterbe. Majd délután elmentem a North Finchley-ben lévő Lloyds TSB-be, hogy bejelentsem a banknál is a lakcímváltozást, mivel ki kellett nyomtatni egy papírt már az új címmel itthon, és azt bevinni. Ezután metróval mentem el Camden Townba, ahonnan a Regent’s Parkba mentem. Itt elkapott az eső, de volt nálam esernyő. Innen a Brent Cross Shopping Centre-be mentem, ahol nem vettem semmit, de legalább szétnéztem. Majd busszal hazafelé vettem az irányt, de ez is egy picit tovább tartott, mivel a busz elég sokat állt néhány megállóban :P

Szombaton pedig jött Londonba, hozzám, Gabi, Magdi és Zsuzsi, mindannyian au-pairek. Nem is én lennék, hogyha nem késve keltem volna fel, és így nem későn indultam volna el, és így nem késtem volna el a Victoriára megbeszélt találkozóról :$ :P 11 óra helyett 11.30 körül értem oda J A nap érdemi része innen vette kezdetét J Egy kis kóborlás után a Buckingham Palota felé fordultunk. Szombat és hosszú hétvége révén rengetegen voltak a királyi palota előtt, azonban a tömeg hamar szétoszlott. Köszönhetően az esőnek… -.- Nem lett volna baj, hogyha nem esett volna ennyire, illetve lett volna nálam esernyő :D :P Mivel szombat reggel az időhiány miatt nem néztem meg az időjárás-előrejelzést, szarrá áztam… Mondjuk Gabi és Zsuzsi esernyője sem sokat segített, mert konkrétan szakadt az eső. A végén már nem is álltam az esernyő alatt, mivel ígyis-úgyis megáztam, ezért megpróbáltunk menedéket keresni, de hát a Buckingham Palota közelében minden van, csak olyan hely nincs, ahova könnyedén be lehetne húzódni eső esetén :P




Amikor már szinte elállt az eső, benéztem egy szuvenír-boltba, hogy legalább egy törülközőt vegyek, de hát ilyen az én szerencsém… Nem volt :D :D Így nem volt mit tenni, így folytattuk utunkat a St. James’ Park Station felé, mivel a lányoknak vennünk kellett Oyster Kártyát, hogy tudják használni a helyi közlekedést. De mielőtt még odaértünk volna, megyünk-mendegélünk, és egy ilyen kapubejáróból kijött egy nő, mivel meglátta Gabi kezében a H&M-es táskát, és kérdezte, hogy van-e a közelben H&M, mivel megáztak, így új ruhákat kell venniük… -.- No comment. Na mindegy, odaértünk a metrómegállóba és megtörtént a megvétel, közben Magdi is hívott, hogy már visszaért Londonba, és kb egy félóra múlva találkoztunk is. Mi addig kiálltunk a napra (mivel ekkor már kisütött) száradni :D

A nagy találkozás után egy kis városnézés keretében visszagyalogoltunk a Westminster Apátsághoz, ahonnan elbuszoztunk a Trafalgar Térre, mivel szükségem/ünk volt egy kis kajára, amit a Mekiben vettünk magunkhoz :P :D Ezutáni emlékeim nem egészen tiszták, így nem tudom hogy, de eljutottunk a London Eye-hoz, valamint a London Bridge-hez is. Mivel busszal elég hosszú az út a központból ide, a házba, így eldöntöttük, hogy St. Pancras-on felvesszük Magdi bőröndjét, és jövünk haza. Ekkor úgy nézett ki, hogy tudunk barbecue-zni, mivel egész jó idő lett a délelőtti esőt követően.

Egy kis kitérő a hétvégi történéseit taglaló bejegyzésemben. Nem értem, hogy miért kell minden egyes nyilvános wc-ben Londonban fizetni azért, hogy könnyítsen magán az ember?! Legalább 20 penny, de inkább több, sőt van olyan hely, jó, mondjuk a frekventált helyen lévő Piccadilly körül, ahol akár 1 fontot is ki kellene fizetni a wc-ért… Ezekkel szemben a nemzetközi St. Pancras állomáson ingyen lehet a mellékhelyiséget használni. És természetesen itt a legkulturáltabb. Mondjuk a Mekikben általában ingyenes, de azért a Victorián találhatóban nem… Kitérő vége… :D

Hazaértünk, amikor hazaértünk, 5 óra körül lehetett. Csak annyira voltam/voltunk elázva, hogy kb (Magdin kívül) mindenkinek át kellett öltözni, az én cipőm és zoknim még kb tocsogott a vízben :P, illetve néhány ruhát be kellett tenni a szárítógépbe :D :P És mivel az időjárás ismét nem a pozitív oldalát mutatta (=jól be volt borulva), így nem kockáztattuk meg, hogy barbecue-zunk, hanem inkább bent csináltunk kaját. Közben a lányok ideadták a lapokat és az ajándékokat J Ezúton is nagyon köszönöm, hogy eljöttetek! ;) Én már jó előre behűtöttem az otthonról hozott, és direkt ekkorra tartogatott boraimat J, azaz az Egri Bikavért, a Tokaji Muskotályt, és a Rosét. Ja, azt el is felejtettem mondani, hogy az anyuka és a barátja végül is nem mentek Norfolkba, mivel az idő nem volt túl kegyes hozzájuk sem, így itthon töltötték a hétvégét. Miután mi befejeztük a vacsorát, ők elmentek bowlingozni, mi pedig a Mac-en elkezdtünk magyar zenéket hallgatni és énekelni :D Nemsokára viszont hazajöttek, mivel, szombat lévén, elég zsúfoltak voltak a bowlingpályák, így nem volt nekik hely :P Odajöttek a konyhába, és beszélgettünk egy kicsit. Adtak néhány jótanácsot a hétfői Notting Hill Fesztiválra, hogy nehogy véletlenül zsebesek áldozataivá váljunk ;) A lányok is mondták, hogy nagyon laza, nyitott „hostszüleim” vannak, mivel nagyon közvetlenek voltak J Nyugodtan hagytak minket a konyhában, étkezőben „tevékenykedni”, az anyuka gépén, ők pedig a nappaliba táboroztak le, és ott filmeztek.


A zenehallgatás a végére karaoke-ba csapott át. Hehe :D Azért jó volt, hogy mindenki énekelt. Már úgy is olyan régen karaoke-ztam, már hiányzott! J Lassan elkezdtünk készülődni, mivel 11 előtt oda kellett érni a Bar Rumbába, ahova a vendéglistára (guest list) tettem magamat és a velem érkezőket, hogy legalább a belépőért ne kelljen fizetni. Az odafelé vezető buszútra azért vittünk magunkkal egy kis innivalót, ki ne száradjunk az úton :P, illetve olyan egetrengetően fontos dolgokon  agyaltunk, mint hogy a Notting Hill című filmnek mi volt a magyar címe, illetve hogy nevezik azt, amikor valami példaértékű, értsd, először történik meg (a kontaktlencsés beájulásos előadásom kapcsán jött elő :P). És még mielőtt leszálltunk, eszünkbe jutott, hogy Sztárom a párom, és precedens :D Hát nem nagyszerű :D:D:D




A Piccadilly Circus-ön találkoztunk a többiekkel, és ingyen be is mehettünk a bárba, azonban, mivel csak szombat délelőtt tudtam biztosra lefoglalni, hogy több, mint 10-en megyünk, így ingyen piát, valamint ülőhelyet sajnos már nem tudtak biztosítani. Viszont, a csávónak, valamelyik főnök lehetett, ugyanazon a napon, tehát augusztus 28-án van a születésnapja, mint nekem :D Csak néhány évvel korábban született :D


Jó volt a buli, éjfél után vettem is egy pezsgőt, hogy koccintsunk már az „újjászületésemre” :D A lányok még a dj-vel is felköszöntöttek, ugyanis külön is bemondta, hogy „Boldog 25. születésnapot, Thomas”. Köszi :P Miután hivatalosan is 25 éves lettem, annyira belemelegedtem a táncba, hogy valami hihetetlen mozdulattal saját magamnak (!!!) vertem le a szemüvegemet a diszkóban :D :P Nagy szerencsére ismerősök voltak a környéken, így ők megálltak egy kicsit, én meg mint egy vakegér, kerestem a földön a szemüveget :D Jelentem, meglett :P És nem is lépett rá senki sem :P



Vasárnap keltünk, amikor felkeltünk. Egy kis fejfájással :P :D Zsuzsi este 6-kor indult vissza Warminsterbe. A Tottenham Court Roadnál leszálltunk a buszról, majd az Oxford Street-en végigsétáltunk, majd a végén a Sainsburysben vettem egy kis ennivalót, amit a Hyde Parkban egy piknik keretein belül elfogyasztottunk. Amúgy szépen lassan megyünk az Oxford Street-en, és látjuk, hogy elég sok embernél van ilyen Danone-os Shape Delights (most nem jut eszembe a jó magyar szó rá :$, ilyen pudingszerű valami :D), és egyszer csak mi is megláttunk egy csajt, aki egy nagy piros dobozból INGYEN osztogatta az ilyen 4-es Danone-okat. Már csak karamellás volt, így mind a 4-en vettünk :D Magdi a csokisért volt oda, de azt vasárnap nem tudtunk szerezni :P



Egész jó idő lett vasárnap kora délutánra. Még a madarakat is etettük a parkban :P Majd a The Serpentine felé indultunk, ami ugye a Hyde Park közepén lévő tó. A cél a tó másik oldalán lévő Princess Diana emlék-forrás volt. Érdekesen van kialakítva ez a forrás, mivel nem vízszintben fekszik, hanem egy kicsit dimbes-dombos a kialakítása. Mivel már 5 óra körül jártunk, Zsuzsinak lassan indulnia kellett a Victoria Coach Stationre. Ki is álltunk a Hyde Parktól délre lévő egyik buszmegállóba, ahonnan (mint kiderült) az 52-es busz volt jó a Victoriáig. Az első 52-est nem értük el, mert mi még gyalogoltunk, az meg akkor száguldott el mellettünk, és pont senki sem állította meg. Aztán, mikor már jó néhány perce vártunk a következő 52-esre, belemerültünk a beszélgetésbe, és még egy 52-es elment mellettünk úgy, hogy mi a buszmegállóban voltunk, és nem vettük észre, hogy jött a busz :D:D:D Ilyen az, hogyha nem intik le a buszt, akkor az Angliában bizony nem áll meg! :P Na, a következő 52-est már mindenképpen el akartuk érni, így mint a hülyék, úgy integettünk már akkor, amikor a busz még vagy 50 méterre volt a megállótól :D Néhány sofőr vissza is integetett nekünk :D:D De legalább ez a busz már megállt :P

Zsuzsi sikeresen elérte a coach-ot, mi pedig nagy wc- majd pizzakeresésbe fogtunk :P És ahogy már egy korábbi bekezdésben említettem, a Victorián levő Mekinél nincs ingyenwc, hanem 30p-t kellett fizetnünk -.- No comment -.- Pizzát sem sikerült a Victorián vennünk, mert a Marks&Spencerben több mint 4 font volt, és annyit nem akartunk egy pizzára költeni, így úgy döntöttünk, hogy majd máshol veszünk. Úgy voltunk vele, hogy úgyis van egy Tesco közel a lakhelyemhez, ami éjjel-nappal nyitva van, és majd ott veszünk. Sok Tescót és Sainsburyst láttunk a buszút mentén, de végülis a 24 órás teszkóra szavaztunk. Kár volt… Ugyanis ilyen miniatűr betűkkel van kiírva a táblára, hogy hétfőtől-szombatig éjjel-nappal, míg vasárnap csak délután 4-ig !!!! van nyitva az a teszkó… :S -.- Mi meg olyan 7 óra körül értünk oda. Szóval ott nem vettünk pizzát. Leszálltunk Friern Barnetben, és pont láttunk egy ilyen kis boltot, ahova benéztünk, hátha lesz pizza. És volt!!! Ilyen kisebb fajták voltak, de olcsóbbak is voltak (és szarabbak is :P, mint ahogy utóbb kiderült). Na jó, a pepperónis jó volt :D A vicces, hogy még a The co-operative is nyitva volt, mi meg nagyban azt hittük, hogy vasárnap az is hamarabb zár, mint ahogy a teszkó is…

A pepperónis, mint ahogy fentebb említettem, egész jó volt, a másik két fajta, a hawaiinak és spicy chicken-esnek csúfolt pizzák viszont förtelmesek voltak :S Még szerencse, hogy az első mindenkinek a pepperónis volt :D Majd lassan feküdtünk is le.

Nagyon köszönöm mindenkinek, aki gondolt rám, és felköszöntött ilyen-olyan módon!!! Nagyra értékelem! J Válaszolgattam az üzenetekre, majd a BBC-honlapján megnéztem a Forma1-es Belga Nagydíjat. Miután vége lett, mentem volna aludni, de annyira nem tudtam elaludni, hogy mondom ilyen nincs. Nem tudom mi lehetett, fetrengtem jobbra-balra, szenvedtem legalább egy félórát, de sztem még többet is. Valahogy csak sikerült elaludni a végére.
Hétfőre 9 órai ébredést, és 10 óra indulást terveztünk Gabival és Magdival, mivel a cél a Notting Hill Fesztivál volt. Hát ebből lett olyan 10.30-10.40-es indulás :P és az első cél Paddington volt, ahol úgy terveztük, hogy Magdi leteszi a bőröndjét, azonban olyan hosszú volt a sor, hogy inkább nem vártuk meg, mivel akkor még kevesebbet láttunk volna a felvonulásból. Így gyalog elindultunk Notting Hill felé, de végülis úgy döntöttünk, hogy a Hyde Park mellett felpattanunk egy buszra, mert úgy csak gyorsabb lesz egy nagy bőrönddel. Le is intettük a buszt, szállnánk fel rá, erre Magdi Oysterénél pirosat világított a készülék :O Nem értettük, mivel vasárnap még többet is töltött fel rá, mint Gabi és Zsuzsi… Mindegy, így gyalog elindultunk a legközelebbi metrómegállóhoz, ahol tettünk még rá pénzt, ami így utólag jó döntésnek bizonyult, mivel onnan egyenesen tudott menni metróval a fesztivál után a Liverpool Street állomásra, ahonnan a vonata indult. J

Ahogy közeledtünk a fesztiválhoz, magához a felvonuláshoz, egyre inkább magába szippantott minket a fesztiváli hangulat. Egyre nagyobb lett a tömeg, egyre közelebbről és így egyre hangosabban hallottuk a zenét. A fesztiválon különböző táncosok különböző koreográfiákat bemutatva vonultak végig Notting Hill utcáin. Nekem nagyon tetszett az egész. Annyira, hogy egy újabb tétel került fel a Bakancslistámra (RIO) :D. Magdi olyan 2 előtt egy kicsivel elindult, mi, Gabival még maradtunk, és néztük egy kicsit még a felvonulást, majd ettünk 3,5 fontért egy tányéron 3 fajta kaját, ami nagyon megérte. Szépen lecsöveltünk az út szélén, és ott ettünk meg a kajánkat :D





Ismét jött egy séta az Oxford Street-en, ahol most sikerült csokis Danone-t szereznünk :D, majd egy kis városnézésre indultunk. Penge-busz, Waterloo Híd, Millenium Híd, St. Paul Katedrális, majd busszal elmentünk a Towerig, átsétáltunk a Tower Hídon, majd úgy döntöttünk, hogy lassan induljunk vissza a Victoriára, hogy ne túl későn érjen haza Gabi. Vártunk a buszra a Tower előtti megállóban, jött is egy 15-ös, ami elvitt volna minket a Trafalgar Térig, de arra kismillió ember próbált felszállni, így mondtam, hogy inkább várjuk meg a következőt. Ami jött is 2 percen belül, és nem is akármilyen busz volt az!!! Hanem egy old school piros emeletes busz, azaz hátul kellett felszállni rá, ahol nyitott  volt a rész, jegyellenőr volt a buszon!!!, akinek volt kézi-kártyaolvasója, amivel nézte, hogy mindenkinek érvényes-e a jegye, Oystere, stb-je. Ez akkora feeling volt, hogy elmondhatatlan. Ez méltó lezárása volt a hétvégének, azt hiszem. J

Ahogy apukám szokta volt mondani (egy kis átalakítást végeztem persze, hogy magamra érvényes legyen a megállapítás :D :P): „25 év felett már minden nap egy ajándék!” Szerintem a Földön eltöltött minden nap egy ajándék! ;)

2 megjegyzés: