2014. január 21., kedd

Eseménydús hét: Vezetés, NBA London 2014, szülinapi bulik, 12 years a slave, Tara Tari

Az elmúlt héten nem panaszkodhattam, bőven volt esemény, úgyhogy van is miről írni. Lehetőségem lett volna már korábban is, hogy lefirkantsak néhány gondolatot, de most van itt az ideje. :P

Kezdjük is keddel, amikor is megkezdtem a jogosítvány megszerzését Angliában! Azaz, elkezdtem vezetni! :P :) Már több mint egy évvel ezelőtt kiváltottam a Provisional Driving Licence-et (Előzetes vezetői engedély), mivel már akkoriban szó volt róla, hogy igazán hasznos lenne, ha megszerezném a jogsit. Na, ebből az lett, hogy 2014-ben léptem rá a brit jogosítvány felé vezető útra. :P :D Délelőtt 9.30-ra érkezett volna az oktatóm, John, de 9.30 körül hív, hogy hát mégis hol van az utcánk, mert nem találja. :P Aztán elmondta hol van, és mivel a velünk párhuzamos utcában kóricált, ezért nem volt nehéz útbaigazítani, így 1 percen belül már itt is volt. Normálisnak tűnt így az első duplaóra alapján, nem kiabál, normálisan elmondja, hogy mit vár el a tanulótól, hogy hallgassak az utasításaira, azt és úgy csináljam, ahogy ő elmondja. Mielőtt még sor került volna a helycserére a vezetői ülésben, elmondta, hogy mi mit jelent és mit hol találok meg a kocsiban. Egy felületes fogalmam már volt a dolgokról, de azért úgy az igazi, hogyha egy igazi oktató magyarázza el a dolgokat, illetve hogyha a gyakorlatban látom, tapasztalom, hogy egyes dolgok hogyan mennek, működnek. Mert ugye az egy dolog, hogy elméletben már átrágtam magam a dolgokon néhányszor, de hogyha nincs mellé gyakorlás, akkor az egészet megette a fene.

Mintegy 15-20 perc "elméleti oktatás" után megtörtént a helycsere, így én kerültem a sofőr pozícióba. Első feladat, kuplung, egyes, kocsi beindítása, tükrök használatával körülnézni, indexelni, majd elindulni, aztán néhány kocsival arrébb leparkolni az oktató instrukcióit követve. Őszintén szólva, elég döcögősen indult, de aztán néhány próbálkozás után egyre jobb lett. Igazából csak gyakorlás és a lépések ösztönössé válásának kérdése, hogy hogy megy a dolog. Jó pár "kört" mentünk, kisebb-nagyobb sikerélménnyel, és azért egyre jobban kezdtem belejönni. Majd mondta az oktató, hogy akkor próbáljuk meg kettesbe tenni menet közben az autót. Ugye mivel még csak az első alkalom volt ez, ezért nem ment a legjobban, de azért sokkal jobban, mint maga az elindulás. :P :D Eztán egy néhány percre ismét leparkoltunk, majd elmondta az oktató, hogy a következő órán mi várható, mit fogunk tanulni. Ezek szerint a fő- vagy mellékútról balra kanyarodás lesz napirenden, amiből már egy kis ízelítőt is "kaptam", vagyis helyesebben adtam magamnak. :D Ugyanis kimentünk arra az útra, ami levisz a hegy tetejéről, lefelé indultunk el (persze én vezettem), aztán elmentünk az utcánk mellett, és a következő utcában balra fordultam le, majd onnan fel vissza a mi utcánkra. Ez a része elég jól ment, azt kell, hogy mondjam! :) Úgyhogy már alig várom a következő alkalmat, ami most szerdán lesz aktuális.

És eljött január 16-a is, vagyis a 2014-es londoni NBA-meccs napja is. Mivel ez a hét eléggé kaotikus volt, hol az apuka, hol az anyuka nem volt itthon, és mint kiderült csütörtökön este senki sem lesz itthon időben, hogy én még el tudjak indulni úgy, hogy simán odaérjek este 8-ra North Greenwich-be, az O2 Arénába, ezért keríteni kellett valakit. Az anyuka Dél-Londontól kb. 1 órányira volt 2 éjszakát valami rendezvényen, ahova kivonult a cégük, apuka pedig pont csütörtökön délután utazott Manchesterbe, meglátogatni az anyukáját. Miután kiderült, hogy az anyuka nem fog hazaérni 7 előtt, javasolta, hogy vegyem fel a kapcsolatot az előző au-pairrel, hogy hátha ő el tud jönni hamarabb, így én is időben el tudok indulni. Írtam neki kedden, de mivel még szerda délig sem (sőt délutánig sem) válaszolt, így már beírtam egy SOS-üzenetet a londoni magyar au-paires csoportba, hogy hátha lesz valaki, aki akkor pont ráérne. Lett is egy jelentkező, aki mondta, hogy minden valószínűség szerint rá is fog érni, de mivel biztosra még nem tudta, abban maradtunk, hogy majd még egyeztetünk később. Aztán olyan szerda 6.30 magasságában (csütörtökön volt ugye a meccs) írt a család előző au-pairje, hogy kb. 6.30-kor végez a mostani családjánál, de ez ugye attól is függ, hogy mikor ér haza a hostanyja, de tud jönni. Úgyhogy megnyugodtam.

Mindezeknek megfelelően, arra számítva, hogy 6.30-kor, de legkésőbb 6.45 körül befut a spanyol au-pair, én már 6 előtt 10 perccel vacsorát adtam a két kisfiúnak (mivel a nagynak valami atlétikai versenye volt, és csak 6 után hozták haza), de nekik sem valami nagyot, hanem csak egyszerű rántottát, pirítóst és baked beans-t. :D Hogy alig kelljen utána elpakolni ugye. ;) Így természetesen én már 6.25-kor menetkészen álltam, arra várva, hogy jelezzen a spanyol csaj, vagy esetleg jelzés nélkül betoppanjon, és én elhúzhassam a csíkot. Tehát 6.25-kor már kész voltam. 6.43-kor írt sms-t, hogy egy kicsit késni fog... -_- Nem kicsit kezdtem el idegeskedni, elhihetitek! Na meg persze szitkozódni, hogy nem igaz, hogy egyszer mennék el valahova hét közben este, és persze, hogy akkor nincs itthon senki, és még akit megkérek, hogy jöjjön el helyettem a fiúkkal lenni, az sem bír ideérni időben! -_- Az sms-ére válaszoltam, hogy mégis kb. mit gondol, hogy mikorra fog ideérni?! Erre nem válaszolt, hanem majd csak 7.10 körül írt egy sms-t, hogy akkor indult, és 10 perc és itt van... Még jó, hogy 6.30-6.45 között akartam indulni, hogy simán, rohanás nélkül odaérjek, mivel a TfL honlapja 59 percet írt háztól az arénáig, így én azzal is számoltam. Mikor írt, hogy elindult, már azon gondolkoztam, hogy rendelek egy taxit, hogy azzal odaérjek 8-ra, de aztán lemondtam erről, mivel az még nagyobb lutri, mint a metró, mert ha dugó van, akkor az szívás, onnan nem tudunk mozdulni, míg metróval előbb-utóbb egyszer úgyis odaérek, maximum kések néhány percet. És a vicc az egészben, hogy 7.16-kor az anyuka futott be először!!! Én ekkor már kabátban álltam/ültem a nappali ajtójában, hogy lássam a fiúkat is, akik tévéztek, illetve a bejárati ajtót is, hogyha valaki jön. Megjött az anyuka, ő is ledöbbent, hogy én még itthon vagyok, úgyhogy mondta is, hogy menjek csak, menjek. Nem is kellett nekem kétszer mondani, húztam a csíkot, így 7.17-kor hagytam el a házat. Ezt figyeljétek: 1 percen belül jött a busz (marha nagy mázli), aztán az ugye letett Finsbury Park metróállomáson, ahol sietve, néhol futva pont elértem egy Victoria Line vonatot, így arra sem vártam semmi (ismét csak marha nagy mázli), majd Green Parknál kellett átszállnom a Jubilee Line-ra, ami ugye kivisz North Greenwich-ig, és ott sem kellett még egy fél percet sem várnom (ismét csak marha nagy mák)! És mikor szálltam le North Greenwich állomáson?! 7.58-kor!!! Innen egy kis kocogással 8.02-re értem be az arénába (még szerencse, hogy nem kellett az egész kecó másik oldalára menni, ahol elvileg volt a bemenetelem), így még pont láttam a feldobást, így nem maradtam le a mérkőzés egyetlen pillanatáról sem! :D El tudjátok ezt hinni, milyen mázlista vagyok?! :)

Természetesen a Judittól karácsonyra kapott Kobe Bryant-es mezben mentem feszíteni! :P És hogy pontosan hol ültem? Hát ha beleszámoljuk az ilyen VIP, pálya melletti 3-3 széksort, akkor az egyik palánk mögötti 10. sorban! Mondhatni, marha jó helyen! Mondjuk ennyi pénzért legyen is jó a hely. :P :D Nagyon jó volt a meccs, tőlem kb. 5 méterre adott interjút az NBA nemsokára leköszönő komisszárja, vezetője, David Stern, és élőben láthattam olyan nagy sztárokat, mint Kevin Garnett, Paul Pierce, Joe Johnson, stb-stb. Egyszerűen imádom az NBA-t, és hát úgy mint például egy együttes esetében a koncert, vagy mint egy stand-up-os esetében az élő előadás, úgy a sporteseményeknél is a stadionban, vagy az arénában, élőben megtekintés mindenek felett áll. Össze sem hasonlítható ez az élmény azzal, amikor otthonról nézi az ember ezeket az eseményeket! Mert például így olyanról sem maradtam le, mint az egyik szünetben az ún. "Dance cam", tehát hogy akit mutat a kamera a nézőtérről, az táncoljon, és egy csávó olyan műsort lenyomott, hogy több mint egy 1 percig őt mutatta a kamera, és az egész publikum tombolt az előadása közben! A meccsen felül ez már csak ilyen bónusz volt, de nagyon is jó bónusz! :) Illetve ugye persze jó pár ismert személyiséget is mutatott a kamera a meccs alatt, úgymint focistákat, Per Mertesacker, Brad Friedel, Jermaine Defoe, illetve énekeseket is, most hirtelen csak Paul McCartney és Ellie Goulding ugrik be, de tuti, hogy másokat is mutattak, csak már elfelejtettem őket. :P :D Úgyhogy ismét egy nagyszerű élményben volt részem az NBA London által! Nagyon jól kezdődött az év események terén! Csak így tovább! ;)
















Ahogy már említettem, ilyen kaotikus volt az elmúlt hét, ami abban is megnyilvánult, hogy most nem vasárnap délelőtt kellettem, hanem szombaton, mert ahogy említettem, az apuka Manchesterbe utazott az anyukájához, és majd csak szombaton napközben jött haza, így az anyuka mondta, hogy akkor inkább szombaton segítsek be, és legyek az ikrekkel, addig ő viszi a nagyfiút magántanárhoz és úszásra. Így elvittem a fiúkat a muswell hill-i játszóházba, de pont mielőtt indultunk volna, az anyuka a nagyfiúval már haza is tért, mivel a fiúnak egyszerűen beállt a nyaka, és nem bírta fordítani. Azóta már voltak fizioterapeutánál és masszőrnél is, már jobb, de még vannak fájdalmai a fiúnak. Ez a szombat abban sem volt szokásos, hogy most tartották az ikrek szülinapi party-ját (a szülinapjuk szerdán volt egyébként), illetve Judit családjánál pedig a kislány szülinapi bulija volt ugyancsak szombaton. Egyébként szerda reggeltől elég szépen folyt az orrom, de szerencsére szombatra már elég jól rendbe jött, de azért még a buli előtt elmentem Wood Green-be, hogy vegyek zsebkendőt, gyógyszert, meg még néhány dolgot. Majd hazaértem, hogy azért mégis megmutassam magam a bulin. :P Őszintén szólva nem sok kedvem volt egyik bulihoz sem, de mivel nem akartam az egész délutánt céltalan bolyongással tölteni, így úgy döntöttem, hogy akkor valameddig itt leszek a családnál, majd miután megbeszéltük Judittal, hogy átmegyek, elindulok hozzájuk. Nem volt amúgy vészes az itteni buli, volt egy "Entertainer" nő, aki énekelt, zenélt, próbálta lefoglalni a gyerekeket, de pont a két ünnepelt volt a két véglet. Az egyik kisfiú egyáltalán nem akart részt venni a programban, inkább átment a másik szobába, és ott játszott, míg a másik kisfiút pedig nem lehetett lelőni, annyira tele volt energiával, hogy össze-vissza, jobbra-balra ugrált. :D :P A gyerekek szülinapi tortájából nem is ettem, helyette csokisütit ettem, illetve szervíroztam magamnak a pezsgőt. :P :D Majd miután átmentem Juditékhoz, ott is egyből pezsgővel fogadott az apuka. :P Majd még vacsorára hot-doggal is megkínáltak, úgyhogy nem maradtunk éhen. :P :D

Vasárnap estére Swiss Cottage-ban volt programunk, ugyanis még régebben vettem egy kupont, ami a Tara Tari nevű helyre szól, ami egy ilyen svédasztalos hely, és jónak tűnt, így megvettem 4 személy részére, így Rékával és Lacival mentünk el oda este 18.30-ra. De még előtte Judittal elmentünk megnézni a 12 years a slave című filmet. A film egy 19. századi afro-amerikai emberről szól, aki New York államban lakik a családjával, aztán egyszer két ember másnak kiadva magukat átverik és egy átivott éjszaka után arra ébred a főhősünk, hogy eladták rabszolgának... És a címből ki lehet találni, hogy mennyi ideig fog szenvedni rabszolgaként. Nagyon jó alakítást nyújtott a főszereplő, Chiwetel Ejiofor (meg kellett néznem Imdb-n, hogy pontosan hogy írják a nevét), szerintem még biztos, hogy hallani fogunk róla a későbbiekben!
A mozi után pedig mentünk Swiss Cottage-ba, találkoztunk Rékáékkal, aztán ettünk egy vacsorát. Nem volt annyira nagy valami a hely, de egyszer el lehetett menni, 7,5 fontot megért fejenként szerintem, főleg úgy, hogy még egy pohár bor is járt mindenkinek a korlátlan fogyasztás mellé.


Úgyhogy szerintem elmondhatom, hogy ez az elmúlt egy hét eléggé mozgalmasra sikeredett, nem sok ehhez hasonló mozgalmas időszakom lesz mostanában, az hótziher! :P :D De legalább minden héten lesz vezetés mostantól. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése