2014. március 18., kedd

Elsősegély, buli, piknik, Kresz-teszt

A legutolsó bejegyzésem - vagyis péntek - óta voltak események, így éppen itt az ideje egy újabb írásnak.

Pénteken este bébiszitteltem, mivel a szülők kimentek valahova. Ez volt egyébként az első péntek este az eddigi 9 hónapom alatt, hogy szittelnem kellett. Igazából így még úgymond "jól" is jött ki, hogy nem szombaton kellett szittelnem, mert pénteken este így is-úgy is itthon maradtam volna, nem mentem volna Judithoz, mert másnap volt az elsősegély (First Aid) oktatás. Maga az oktatás 9.30-tól kezdődött, és a kajaszünet miatt nem 15.30-kor, hanem 10-15 perccel azután fejeződött be. De még a kurzus előtt úgy döntöttem, hogy reggel 6-tól (:P) megnézem az idei első Forma 1-es futam időmérő edzését. Elég legyen annyi, hogy jó szar hangjuk lett a V6-os motorokkal hajtott autóknak! :S De vissza is a kurzushoz. Az első 3-4 óra elég gyorsan eltelt, gyakoroltuk a stabil oldalfekvést, az újraélesztést, a fulladás "kezelését", és még sok mindent. Igazából annyi volt az új információ, hogy még jó párszor el kell majd olvasnom a kurzus végén kapott kis rövid könyvet, hogy valóban, jól megragadjanak a dolgok. Az utolsó 1,5-2 órám pedig csak gyakorlatilag azzal telt el, hogy megpróbáltam figyelmet színlelni, valamint megpróbáltam ébren maradni. :P :D Jelzem, sikerrel jártam, így most már elmondhatom magamról, hogy elvégeztem az elsősegély vizsgát, remélhetőleg ezzel is javítva a munkaerő piaci kilátásaimat. Egyébként a kurzus végén volt egy teszt, de ezt nem nézte meg az oktatónk (aki egy kolumbiai nő volt), csak magunk miatt kellett kitölteni, gyakorlatilag enélkül is megkaptuk volna az oklevelet. :)

Utána összefutottam Judittal az Oxford Street-en, mivel ahhoz közel volt a kurzus, majd mindketten hazaindultunk, hogy átöltözzünk, mert már korábban szó volt róla, hogy ha már nem kellek szombat este, legalább elmehetnénk bulizni. Végül el is mentünk, a jó öreg Tiger Tiger-be mentünk, hazafelé a buszon még a Guest List-re is regisztráltam magunkat, így 9 előtt ingyen bemehettünk, mondjuk éppen beértünk. Valószínűleg az is közrejátszott abban, hogy annyira nem volt jó a buli, hogy alig ittunk előtte valamit, de valami ótvar zenéket játszott a dj, aztán az álmosság is kezdett elhatalmasodni rajtunk, így éjfél után indultunk is haza. Sajnos külön, mivel másnap ugye vasárnap volt... Miután ledobtam a fiúkat, még gyorsan hazajöttem vasárnap délben, majd indultam Golders Green-be, ahonnan a Regents Parkba mentünk Judittal piknikezni. Egész tűrhető idő volt, én már merészen térdnadrágban és pólóban mentem, igaz, vittem váltóruhát, mivel várható volt, hogy koraestére szépen lehűl a levegő (ami persze meg is történt). Jó volt ismét a jó időben kint lenni. :) Este még a Juve-meccset is láttam neten (kész csoda volt, hogy ment a net...), nagy szenvedés volt, de a végén csak sikerült behúzni a győzelmet.

A hétfőről annyit érdemes megjegyezni, hogy kiderült, hogy most hétvégén nem vasárnap délelőtt kellek, hanem vasárnap koraeste, merthogy az anyuka már vasárnap este elutazik valahova, mert valami 2 napos rendezvényen vesz részt a munkahelyével, míg az apuka egész vasárnap dolgozni fog (talán, ha jól emlékszem), és csak este ér haza. Mivel szombaton este természetesen ismét kell bébiszittelnem, ez így kurva fasza... -_-


Ma pedig eljött a Theory Test (KRESZ teszt) napja. Southgate-be kellett elmennem, délre volt időpontom, időben oda is értem. A vizsga számítógépen zajlik, a feleletválasztós részre 57 perc van adva, ami alatt 50 kérdésből legalább 43-re kell helyesen válaszolni, hogy ez a része meglegyen a vizsgának. Aztán van a Hazard Perception (Veszély/vészhelyzet érzékelés, jobban, magyarosabban nem tudom lefordítani...) rész, amiben 14 klipet mutatnak, ahol mintha te ülnél egy kocsiban, és különböző vészhelyzetek alakulhatnak vagy alakulnak ki, és ezeket kell a lehető leghamarabb érzékelni, majd kattintani egyet az egérrel, és minél hamarabb érzékeled, annál magasabb pontszámot kapsz arra a klipre. Itt 75 pontot lehet elérni (egy klip 5-5 pont, de van egy a 14 között, amiben 2 vészhelyzet van, ami így 10 pontnak számít). Mondok egy példát, hogy jobban lehessen érteni. Mondjuk négysávos autóúton autózol, amikor látod, hogy az ellenkező irányból egy kamion 360°C-ban meg akar fordulni, amit onnan láthatsz, hogy indexel, és egyre inkább kanyarodás felé helyezkedik. Ezt minél hamarabb észreveszed, annál több pontot kapsz. A 14 klipből 1-re kaptam 3 pontot, 3-ra 4 pontot, 9-re 5 pontot, míg a duplapontosra 6 pontot (a 10-ből), így ez összesen 66 pontot eredményezett a 75-ből, amivel természetesen átmentem, mivel itt 44 pont a határ. Úgyhogy mondhatni elég jól teljesítettem. :) Most már csak magára a vezetésre kell ráéreznem, és akkor lesz itt nemulass!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése