2013. február 12., kedd

Beugró, Science Museum, havaseső és hó


Egy újabb csütörtökön, pénteken, szombaton, vasárnapon, hétfőn, vagyis egy újabb 5 napon vagyok túl, ami minden volt, csak unalmas nem. Volt itt minden, mint a búcsúban, vagy mondjam úgy, mi szem-szájnak ingere?! ;) Hajtás után kifejtem a történéseket egy kicsit bővebben.

Február 7-én, vagyis csütörtök este érkezett Londonba (vagyis egészen pontosan már szerdán) Pokorny Lia, Kálloy Molnár Péter, Szabó Győző, Rudolf Péter és Novák Péter, vagyis a Beugró produkciója! Olyan 1,5-2 hete már megírtam, hogy beszerváltam a jegyeket, így biztos volt, hogy megyünk. Még a HintHunt után megnéztük, hogy pontosan hol is van a Camden Centre, vagyis a helyszín, mivel korábban itt még nem volt semmilyen magyar esemény, így nem pont az esemény előtt akartunk leállni keresgélni, hogy hát ez mégis hol lehet?! Úgyhogy már tudtuk, hogy hova kell menni. Réka, Gabi, Peti, Judit és Én mentünk így közösen. Természetesen most is volt magyar kaja és pia, mi a menüből (amit majd a képen láthattok) Vörösboros marhapörköltet ettünk tarhonyával és uborkával, valamint én még desszert (vagyis előétel, mivel várni kellett a főételre) gyanánt még 4 palacsintát is lenyomtam :P :D.
Én megmondom őszintén, hogy mikor még otthon voltam, akkor sem nagyon követtem a Beugrót a tévében, maximum akkor láttam, amikor öcsém nézte és én is otthon voltam pont akkor. Egyébként úgy direkt nem kerestem, hogy mikor és melyik adón lesz. Aztán egyszer, még tavaly, amikor Rékáéknál vacsiztunk, akkor mutattak egy Beugró-részt, hogy mégis mit várhatunk, és utána döntöttem el, hogy én is el akarok menni erre! Sajnos fényképezni vagy videófelvételt készíteni nem lehetett az előadás közben (csak utána a színészekkel, de mi ekkor már siettünk, mert eléggé elhúzódott, és másnap kelni kellett reggel...), így be kell érnetek az mesémmel. Baromi jó volt! Minden kiadott fontot megért! Két rész volt, közte egy 20-30 perces szünettel. Egy-két helyen volt egy nagyon picit laposabb, de a többi rész hangosan röhögős poénokkal volt tele. Nem hiába, nagyon tehetségesek mindannyian! Sokszor hallani, hogy minden sokkal jobb élőben, mint a televízióban látva. Ezt teljes mértékben alá tudom támasztani! Legyen az koncert, dumaszínház vagy előadás, mindenkit az élő megtekintésre buzdítok!!!

Pénteken annyi dolgom volt, hogy reggel elvigyem a fiúkat a suliba, aztán szabad voltam, mivel a szokásos menetrend szerint zajlott a délután, azaz a nagybácsi ment értük. Igaz, ezután egy kis változás állt be, ugyanis múlt péntek óta a középső pénteken 17.30-tól East Finchley-ben találkozik egy hölggyel, aki megpróbálja felmérni az állapotát, hogy miért olyan, amilyen. Valami biztosan van, csak pontos diagnózis nincs, így nem igazán tudunk mit kezdeni. Ezen a találkozón csinálnak valamilyen feladatokat, beszélgetnek, ilyen dolgok. Igazándiból annyira nem mentem bele az anyukával, mert mikor rákérdeztem, pont ott volt mellettünk a középső fiú, és nem akartuk már ott kibeszélni :P. Most a kicsi nem aludt itthon pénteken és szombaton, ezeken a napokon az egyik nagybácsinál volt.

Még a pénteki nap krónikájához tartozik, hogy ekkor megérkezett az NHS (National Health Service)-számom, amit ugye akkor kap az ember, hogyha regisztrál egy háziorvosnál Angliában. Én még anno az első családom lakhelyén, Tiptree-ben regisztráltam be, de azóta nem is voltam orvosnál, így Londonban sem voltam beregisztrálva egy új dokihoz, de mivel decemberben költöztünk a családdal, és az anyuka a postán, meg gondolom az orvosnál is, bejelentette, hogy minden oda és a mi nevünkre érkező levelet ide továbbítsanak, illetve hogy regisztráljanak át minket egy közeli GP-hez, így engem is. A családé (+ az anyuka barátjáé) már múlt hét előtt megérkezett, így akkor az anyukával azt mondtuk, hogy még várunk néhány napot, mert elvileg az én NHS-számomnak is hamarosan meg kell érkeznie, és szerencsére így is lett! Úgyhogy mostmár úgy fogok erre vigyázni, mint a szemem fényére, mert az elsőt azt valamikor elvesztettem :P :D.
De egyébként azt, hogy megérkezett a levél az NHS-számommal, csak este, vacsora előtt vettem észre, mert akkor volt odatéve a levél az ebédlőasztalra. Ja igen, mivel pénteken kb. egész nap cikkeket fordítottam a http://juventusfc.hu/ oldalra, aminek ugye az egyik szerkesztője vagyok. És ha már így szóbahoztam az oldalunkat, meg kell említenem, hogy a Juventus (még mindig kedvenc focicsapatom ;) ) által elismert magyar szurkolói klub, a Juventus Club Hungary, melynek én is tagja, valamint kapcsolattartója vagyok, másfél hete szombaton megnyitotta első közös klubhelyiségét Budapesten, aminek alkalmából a SportKlub stábja is forgatott a helyszínen. Íme a film :)
Szombaton Gabival, Rékával és Lacival a Science Múzeumba mentünk, miközben Judit vásárolni ment az Oxford Street-re. A Science Múzeum South Kensingtonban található, mellette a Natural History Museum és a V&A (Victoria & Albert) Museum van. 5 emeletes az épület, és nem volt esélyünk, hogy mindent egy nap alatt megnézzünk, így nem is próbáltuk. Először az űrbeli és űrutazásos részen mentünk át, ahol láthattuk, hogy milyen műholdokat lőttek fel, milyen műszerek voltak/vannak az űrhajókban. Nagyon érdekes volt ez a rész.
Aztán a "Making the Modern World" (A modern világ kialakulítása) rész jött. Itt az ipari forradalomtól elindulva, egészen a XX. században fel- és kitalált különböző termékekig jutottunk el. Voltak nagyon érdekesek, voltak, amik még ma is bőven megállnák a helyüket, nem csak a mostani, úgymond "modern" kütyük. Itt csatlakozott hozzánk Laci és Réka, mert ők később értek oda, míg mi addig Gabival nézelődtünk.
Ezután felmentünk a "Who am I?" (Ki vagyok én?) fedőnevű terembe, ahol nagyon sok mindent megtudhattunk a testünkről, készíthettünk a szemünkről nagyon közeli képeket, aztán magunkat "nagyon nővé" vagy "nagyon férfivá" alakíthattuk :D :P. Mondjuk ez az utóbbi műszer elég kretén és undorító volt, úgyhogy ettől gyorsan léptünk is. Rengeteg ilyen interaktív műszer volt ezen a részen, jól elszórakoztunk :D :P. Egy szinttel feljebb az "Atmosphere" (Légkör) témájú terembe jutottunk be, itt is voltak különböző nagyon érdekes interaktív műszerek, én például nagyon jól elszórakoztam azon, amelyen a 2100-ban lévő Londont elárasztja a Temze, és a megadott keretből minél több gátat kell felhúzni, hogy minél több házat mentsünk meg. Természetesen volt olyan képernyő is, amelyről megtudhattuk, hogy mik a globális felmelegedés okai, illetve mik a kilátások a jövőre nézve. Gyakorlatilag ez volt az utolsó érdemleges rész a múzeumban, amit megnéztünk, mert az e fölött lévő "In Future" (A jövőben) szekció gyakorlatilag gyerekeknek készült, ilyen elég gagyi játékokkal. Még mielőtt elindultam volna az Oxford Street-re, körülnéztünk a múzeum boltjában is. Voltak nagyon érdekes dolgok, természetesen jól megkérték az árát, így nem is vettünk semmit.
Olyan 6 körül értem az Oxford Street-re, és taliztam Judittal. Még csütörtökön, a Beugró előtt vettem észre, hogy az egyik felsőmről leesett a cipzár egyik alsó része, de akkor még össze tudtam cipzározni. Azonban mire odaértem a Beugróra, szétjött, és utána már nem is tudtam összecipzározni, így kénytelen voltam venni új felsőt, hogy azért legyen elég. Ezt pedig, aminek szétjött a cipzára, majd egyszer, mikor hazamegyek, hazaviszem, hátha valaki ki tudja cserélni a cipzárát. Szóval ezért próbáltam venni egy új felsőt, amiből végül a Primarkból kettő lett :). De nagyon meg vagyok elégedve a felsőkkel, nem túl vékony, se nem vastag, kapusznis mindkettő, ilyen volt, aminek a cipzára elromlott.

Még szombaton délelőtt történt itthon, hogy a nagyfiúnak és az anyukának volt egy nagy veszekedése, mivel nem segített semmit a fiú a laptopja miatt (vagyis, nem bírt felkelni előle, mivel játszott), ezért bizonytalan ideig elveszítette azt! Hálistennek! :D Legalább nem csak állandóan azon fog lógni. ;)

Vasárnap itthon voltunk egész nap, megnéztük a Sinister című filmet, aminek egész ígéretes volt a története, viszont nekem a lezárása egyáltalán nem tetszett, elég hülyeség volt, az biztos. Ez egy sci-fi volt egyébként. De azért, hogy helyrebillenjen az egyensúly, néhány How I met your mother-részt is megnéztünk a film után. Aztán este kikísértem Juditot a 102-es buszhoz, viszont az idő eléggé elromlott, ugyanis ekkor elég keményen esett a havaseső, természetesen szemből :P :D. Úgyhogy mire odaértünk a buszmegállóhoz, szépen beborított minket a hó. A hó egyébként még hétfőn is esett egy kicsit, és meg is maradt, azonban mára már nagyjából elolvadt.

Egyébként hétvégén meg lett rendelve az új mosogatógép, ami már végre normális nagyságú lesz, így valamelyik nap jöttek is elvinni a régit.
Egyébként ma van a Pancake Day (Palacsinta Nap), így voltam ma reggel a Sainsburys-be bevásárolni, mivel kell néhány alapanyag. Az anyuka hamarabb fog hazajönni, hogy megcsinálja, így ma nem kell kajával törődnöm. Ma este végre folytatódik a Bajnokok Ligája a Celtic-Juventus-meccsel, úgyhogy ma este Forza, Juve!!! Szép hetet nektek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése