2012. április 13., péntek

Stratford, Olimpiai Park


Ha már ennyire nem haladok a videókkal, gondoltam írok másról. Ugyanis mivel tegnap szabad voltam, valamint Barbi is szabad volt, így úgy döntöttünk, hogy el kéne nézni valahova, ne hagyjuk kihasználatlanul ezt a szabad napot. A választás Stratfordra esett, ahol a 2012-es Olimpiai Játékok kerülnek majd megrendezésre. Most egész héten, vagyis igazából már lassan 1,5 hete ilyen semmilyen idő van, azaz vagy hideg és fúj a szél, vagy fúj a szél és még az eső is esik, vagy csak az eső esik, de hogy egy szép, napos, nyugtalan napunk nem volt még áprilisban, az biztos.


Szóval ilyen előzmények után indultam el Stratfordba, amely Kelet-Londonban található (egyébként közel oda, ahol a host anyukám dolgozik). Tegnap sem volt jó idő, már itt, északon is csepergett az eső, Barbiéknál zuhogott, de hát csak nem maradunk itthon egész nap :P :D Szerencsére úgy megtudtam oldani az utazást, hogy nem kellett az 1-es zónába utaznom, így az utazásért nem fizettem egy kanyit sem. Kevesebb, mint 1 óra alatt ott voltam egyébként, teljesen vállalható szerintem.

Stratford egyébként egy nagy utazási csomópont, ugyanis itt összefut a British National Rail, a DLR (Docklands Light Railway), a Tube, az Overground, sőt, a közelben van a Stratford International állomás is, amelyen az Európába közlekedő Eurostar gyorsvonat áll meg (amivel ugye anno lassan egy éve, én is mentem Párizsba). Illetve itt van a Westfield bevásárló központ, ami hatalmas, az egyik legnagyobb egész Európában.

Először egy kis „jó, egészséges” Mekis kaját vettünk magunkhoz, mert most rajta vagyok, hogy ezzel a Monopolys játékkal nyerjek valami komolyabb díjat, úgyhogy gyűjteni kell ezeket az öntapadós címkéket egy gyűjtőben. Majd utána gyalog indultunk útnak a stadion felé. Hát, még eléggé le vannak zárva a stadion körül a dolgok, úgyhogy nagyon közel nem tudtunk jutni, de azért néhány egész jó képet sikerült lőni.

Miközben közeledtünk a stadionhoz, legalábbis légvonalban úgy tűnt, belefutottunk egy London 2012 buszba, ami túrára vitte az embereket. Oda is mentünk megkérdezni, hogy hogyan lehet a túrára jegyet venni, és a kedves sofőrhölgy el is kalauzolt minket az épületbe, ahol lehet érdeklődni. De nagyon komoly volt már oda a bemenetel is, ugyanis rendesen átvizsgálták a táskáinkat, hogy mi van bennük!!! Mintha legalább repülőre mentünk volna, persze azért nem árt az óvatosság, nehogy valaki... és nem fejezem be a mondatot. Szóval átjutottunk az ellenőrzésen, viszont a recepción kiderült, hogy csak május végéig futnak ezek a túrák, és már mindegyik teljesen tele van, viszont a hölgy adott egy kis papírfecnit, amin volt egy szám, illetve egy internetes oldal. Fel is hívtam a számot, és azon még azt a hírt kaptam, hogy nemcsak a túrák, hanem már a várólisták is tele vannak, szóval esélytelen, hogy egy ilyen túrára bejussunk... Na, sebaj.

Elindultunk gyalog, hogy azért a lehető legközelebb jussunk a stadionhoz. Először a Pudding Mill Lane DLR-állomásra jutottunk ki, ahonnan egész jól láttuk a stadiont és néhány épületet körülötte.
Majd még közelebb mentünk, már amennyire a kerítésektől lehetséges volt.
Majd még egy kicsit gyalogoltunk, aztán visszatértünk a Westfield shopping centerbe, és szétnéztünk ott is. Egy jó nap volt, a nap végére egész jó lett az idő is. Ja, azt majdnem elfelejtettem, hogy sikeresen elvesztettem egy fogadást Barbival szemben, aminek a tétje egy olimpiai belépőjegy volt :D :P Úgyhogy mostmár csak szerezni kéne egyet (egészen pontosan néhányat). Kézilabda és vízilabda jöhet! Ki is fogom magam magyar színekre festeni, megyek majd a zászlóval a meccsekre!!! Csak jegyet kell szerezni!!!

1 megjegyzés:

  1. két héttel később mi is megtettük ugyanezt a sétát, javaslom még a Westfieldi nyitott parkolóház 7-8-9-i emeletét(rajtunk kívül semmi és senki sem volt) ahonnan pazar a ki ill. belátás és nagyon jól lehet látni az olimpiai falut is.Ill. a két kilátót magából a bevásárló központból is érdemes felkeresni,szakadó eső és vacogtató hideg esetén.

    VálaszTörlés