2013. január 14., hétfő

Szemüveg, hétvége itthon, szerencsétlen szerelők, hó :)


Letelt egy újabb hét, egyben az első egész hét 2013-ban, tehát már a gyerekek mentek suliba minden nap. Vagyis majdnem minden nap...

A hétfői napról már írtam, így ugorjunk is egyből keddre. Kedd reggel megtörtént az idei év első nagyobb reggeli hisztije :D :P. De mivel nekünk időre kell menni reggel, így nem volt idő szarozni, ezért hogy hamarabb túllegyünk az egészen, megsirattattam a kisfiút, majd bezártam a lenti zuhanyzóba/wc-be, hogy nyugodjon. Hatott, utána minden rendben volt. Egyébiránt feltűnő mostanában, hogy minden reggel bőven időben odaérünk a suliba, mert a 382-es is időben jön, és még forgalom is alig van, és majdnem mindig van is csatlakozás a 263-ashoz, vagyis csak néhány percet kell várni, ami még bőven belefér a fiúkkal.

Ja, és mit kapott a kisfiú az anyuka barátjától karácsonyra? E-reader-t, vagyis E-olvasót. Nem tudom, hogy tudjátok-e, mi ez, ha nem, röviden leírom: gyakorlatilag elektronikus könyv, amire vannak könyvek, amiket ingyen, vannak, amiket pénzért letölthetsz, és tárolhatod rajta, így könnyebb olvasni, és magaddal vinni, mintha több könyvet vinnél állandóan. Kb akkorra, mint egy A5-ös lap. Szóval miután megkapta, a hét további napjain minden reggel vitte a suliig, és a buszon olvasgatta, aztán én (ki más? :D) meg hozhattam haza :P.

Szerdára nem nagyon emlékszem, de szerintem az esti Juventus-győzelmen (:D :P) kívül más érdemleges nem is történt aznap.

Az anyuka egyébiránt kezd belerázódni az új suliba, már amennyire lehet, mert azért nagy váltás ez neki. Nemcsak olyan szempontból, hogy teljesen új közeg, új kollégák, új diákok, stb, hanem hogy teljesen más a felfogás a régi és az új sulija között. A régiben mindennek tökéletesnek kellett lennie, mindent nagyon részletesen dokumentáltak, míg az újnál ez közel sincs így... Illetve az is változás, hogy eddig hétközben a legkésőbbi időpont 7 óra volt, amikor hazajött, míg a régi sulijánál volt, hogy 10-kor ért haza... Szóval ez is változás lesz, hogy általában hamarabb fog hazaérni.

Csütörtökön jött Reni takarítani, egy darabig utoljára, ugyanis jelenleg az anyuka még nem látja, hogy mégis mennyi lesz a költségvetése az új háznak, így nem akar felelőtlenül ígérni, így inkább egyelőre lemondta a takarítást. Rendeltünk egy laptophűtőt Reninek, ami ma meg is jött, azóta már ki is próbáltam, elég jól muzsikál :D :D.

Kb egész múlthéten a különböző optikusok ajánlatait nézegettem neten, mivel éreztem, hogy romlott a szemem, és mindenféleképpen szerettem volna egy új szemüveget csináltatni, mielőtt nekikezdek a vezetésnek. Végülis az Optical Express-t találtam, aminek volt jó ajánlata, ingyen szemvizsgálat, amennyiben egyből ott vásárolok is, valamint maximum 50% árengedmény szemüvegkeretekre. Ezért választottam őket. Tudtam, hogy a lencse bazi drága lesz, ezért a kereten kellett spórolnom, amennyit csak lehetséges volt. Még csütörtökön este regisztráltam a honlapjukon péntek délutánra, és vártam, hogy pénteken délelőtt hívjanak, hogy pontosan mikorra mehetek. Végülis 14.30-ra kaptam időpontot, az üzlet pedig a Tottenham Court Road-hoz nagyon közel volt, így oda kellett bemennem. Nem kellett a fiúkért mennem, mert péntekenként valszeg a nagybácsi fog értük menni, és már múlt hét pénteken is ő volt értük. Vagyis csak a középsőért, mert a kicsi nem ment suliba reggel, mivel hányt, így otthon maradt egy kicsit velem, majd a nagybácsival. Na, de a kitérő után vissza a szemüveghez és a vizsgálathoz. Először a szememben lévő nyomást nézték meg egy gép segítségével, majd valamilyen folyadékot (feltételezhetően vizet) spriccoltak először az egyik, majd a másik szemembe, már nem igazán emlékszem, hogy ez a vizsgálat mire volt jó, de a lényeg, hogy túléltem :D :P. Majd ezután mehettünk a tényleges vizsgálathoz, hogy megnézzük, valóban mennyit romlott a szemem és milyen lencsék kellenek. Ahogy éreztem, romlott, így mindenképpen kellett csináltatnom új szemüveget. Sajnos, mivel varifokális lencsékre van szükségem, illetve még egyéb korrekciókra is szükség van (nem igazán vagyok otthon az optikusi szakszavakban, azért sem írok pontosabban, sorry...), ezért drága lett maga a szemüveg is. Direkt olyan keretet választottam, amelyen 50% kedvezmény volt, hogy legalább azon spóroljak valamennyit. De így is annyit fizettem, hogy a bankszámlámon lévő pénzt konkrétan lenulláztam, így nem nagyon kellett hétvégi programokon gondolkozni :D :P...

Péntek este Finchley Central-ban találkoztam Judittal, ott be is mentünk a Tescóba, hogy bevásároljunk a hétvégére, mivel a házunkhoz a legközelebbi bolt odavissza 20 perc gyalog, plusz készülődés, így egyszerűbb volt, hogyha mindent megveszünk, minthogy menjünk feleslegesen másnap is.

Nem mentünk sehova egész hétvégén, itthon pihentünk, végre együtt voltunk, néztünk egy pár filmet, szombaton férfi kézilabdát is, vasárnap pedig Juve-meccset :P :D. Szerencsére aludni is elég jól sikerült, mert szombaton már korán elmentek itthonról (mint utóbb kiderült, elromlott a mosógép, és a mosást el kellett vinni megszárítani...), így már el is mentek itthonról. Vasárnap meg meglepő módon csöndben voltak :D. Azért főztünk is szombaton, egy jó kis paprikás krumplit kolbásszal, amiből még vasárnapra is maradt egy kicsi ;) Jó volt!

De még visszatérve a mosógépre! Szombaton kora délután hívott az anyuka, hogy itthon leszek-e aznap délután fél 5-5 magasságában, mert akkor jönnek a szerelők, hogy megcsinálják a nappaliban a lámpát, mivel rövidzárlatos, így ha fel is sikerül kapcsolni (eddig egyszer sikerült, miután teljesen lenyomták az áramot, majd vissza), utána nem lehet lekapcsolni... Illetve mivel a mosógép is elromlott, illetve a mosogatógép sem szuperált teljesen jól, így azt is jöttek megnézni. Na, de hát mindegy lett volna, hogyha nem is jönnek, mert ezek annyira, de annyira fogalmatlanok voltak, hogy arra már szinte szavak nincsenek!!! -.- Két lengyel csávó jött, már az megérne egy misét, hogy a főbérlőnk (aki indiai származású, ennek még később jelentősége lesz, de erre még visszatérek, hogy miért) hogy és honnan tud ilyen "szerelőket" szerválni???!!! Én minimálisan annyit elvárnék egy szerelőt, aki külföldre megy dolgozni, hogy értse legalább az adott ország (jelen esetben Anglia) nyelvén a szakmájának a szókincsét. Na, itt erről szó sem volt! Azt nem bírták felfogni, hogy nem villanykörtével van baj a nappaliban, hanem hogy zárlatos az egész!!! És hogy úgy kéne megpróbálni megcsinálni, hogy lenyomják az áramot, aztán kezdenek valamit. Állandóan csak a körtét nézegették, máshova akarták bepróbálni, de mondtam nekik, meg az anyuka is mondta, mert felhívtam, mikor ideértek, hogy az teljesen jó, ki lett próbálva, de egyszerűen NEM ÉRTETTÉK!!! Aztán elmondtam, hogy mi a probléma a mosógéppel, ugyanis már eleve marha nehéz volt munkára bírni, mivel az nem elég, hogyha be van nyomva az On/Off gomb, hanem még egy másik gombot is be kell nyomni, illetve ebben az esetben nyomkodni, mert az a 4 gomb, ami még ott van a mosógépen, mind be volt szorulva. Na, ez a nyomás szombat reggel annyira "jól" sikerült az anyukának, hogy az egyik gombot annyira benyomta, hogy szószerint eltűnt, így ezután már nem is lehetett használni. Természetesen nem tudtak vele mit csinálni, így - amit már korábban is tudtunk - ki kell cserélni egy újra. De hát ki tudja, hogy ebből mikor lesz valami... A mosogatógéppel pedig az volt a probléma, hogy miután lement a mosogatás, a koszos víz nem ment le, hanem mindig megállt a mosogatógép alján. Illetve ugye arról már ne is beszéljünk, hogy semmi felírás nincs a mosogatógépen, így kb csak össze-vissza nyomkodtuk, mire valahogyan be tudtuk kapcsolni. Ez úgy tűnt, hogy okés, azonban vasárnap az anyuka barátja észrevette, hogy konkrétan füstöl -.-. Úgyhogy szerintem erre is csere vár. Nagyszerű. Kíváncsi leszek, hogy mikor lesz új mosógép, mert arra azért sokkal nagyobb szükségünk lenne, mint egy mosogatógépre. Ezek a szerencsétlen lengyel "szerelők" majdnem 1 órát itt szerencsétlenkedtek, de természetesen semmire sem jutottak... Egyébiránt most megint itt bűvészkednek a villannyal már egy órája!!!, és még természetesen semmi eredmény.

Visszatérve az előző bekezdés egyik, zárójelek közé bevágott mondatára, miszerint a tulaj indiai. Ez jelen esetben azért érdekes információ, mert mint ahogy megtudtam és mostanában az anyukán keresztül tapasztalom, az ázsiai férfiak gyakorlatilag semmibe nézik, amikor egy nő kér valamit. Ez itt nálunk úgy valósul meg, hogy az anyuka, ha bármi probléma, kérdés, kérés merül fel a házzal kapcsolatban (ami mostanában azért természetesen van, és még bizonyosan lesz is egy darabig), ír egy sms-t, vagy hívja a tulajt, aki konkrétan le se szarja, hogy keresi. VISZONT ha az anyuka barátja ír neki, vagy keresi, akkor neki válaszol! Én tudom, hogy más a neveltetés, igaz, Ázsiában még nem voltam, de a hostcsaládom ázsiai származású, így vannak információim a kérdésben, azonban Londonban vagyunk, a világ egyik legösszetettebb népességű, kultúrájú és vallású világvárosában, és még itt is lehet így viselkedni?! Azt sem mondom, hogy ez Ázsiában rendben lenne, de főleg nem Londonban. Ez elég diszkrimináló véleményem szerint...

És ma havazott Londonban! :D Délelőtt 11 körül kezdett el esni, és váltakozó intenzitással egészen 15.45 körülig esett. Mondjuk én ebből csak annyit tapasztaltam, amíg a fiúkért mentem a suliba, és el kellett gyalogolnom az állomáshoz, amúgy a legjobb módon élveztem a havazást: a meleg szobám ablakából! :D ;)

Szép hetet mindenkinek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése