2012. január 5., csütörtök

Az önmagát író történet folytatódik...


Új év, új törvények, új ok a késésre, új(ra formázott) laptop, új évszak. Húúú, hol is kezdjem a mondandómat?! ...

Mindenekelőtt egy pozitív dolgot ki tudok emelni az újévi, Magyarországban bevezetett törvények közül, ami természetesen a nyilvános, zárt helyen történő dohányzás tiltása! Valahol úgy olvastam, vagy hallottam, már nem vagyok benne teljesen biztos, hogy melyik volt, hogy áprilisig valamiféle türelmi időszak lesz. Ennek ellenére még hétfőn este, mielőtt jöttem volna vissza, beültünk a barátaimmal a tvasvári Borozóba, ahol már akkor sem lehetett dohányozni! Halleluja!!! Legalább ezt az egy változtatást tudom üdvözölni Magyarországon.

Szóval 2012-t írunk. Idén január 3-ára esett az Angliába való visszautazásom dátuma. A gépem 18.20-ra volt kiírva. Ennek megfelelően a szüleim negyed 1-re bevittek Nyíregyházára, elbúcsúztunk, majd a fél 1 körül induló IC-vel mentem Ferihegyig. A vonatút zökkenőmentes volt, semmi érdemleges nem történt a vonaton. A buszra sem sokat kellett várni, amelyik átvitt a 2-es terminálra, ahonnan a BA gépei mennek. Olyan fél 4 körül már ott is voltam, úgyhogy még volt egy jó 50 percem a 16.20-as check-in/bag drop-ig. Természetesen becsekkoltam online, így csak le kellett dobnom a feladott bőröndöt.

Miközben mentem egy kört a(z egyáltalán nem nagy) terminálban, tök véletlenül belefutottam Gabiba (egy magyar au-pair, többek között ő is tagja volt a párizsi különítményünknek tavaly májusban J;), aki, mint kiderült, szintén ezzel a BA-járattal fog jönni, mert (valószínűleg átszállók miatt) a Malévos gépen szükségük volt plusz-helyekre, és pont őt kérdezték meg, hogy egy kis pénzmag ellenében vállalja-e, hogy egy későbbi géppel jön vissza. És vállalta. De először még el kellett mennie elintéznie az átiratást, úgyhogy ő hamarabb átment a biztonsági ellenőrzésen.

Nemsokkal azután, hogy ő elment, jött a hír az induló gépek tábláján: 18.20-as indulás helyett 19.40-kor indul a BA gépe... -.- Hát fasza. Próbáltam hívni Gabit, hogy inkább menjen el az előbbi géppel, hogyha tud, de pont ki volt kapcsolva, úgyhogy maradt :P :D El se tudtam képzelni, hogy mi miatt késhet a gép. Egyébként a Bag Drop asztal időben, 16.20-kor nyitott, így amikor odaértem a pulthoz, első kérdésem a hölgyhöz az volt, hogy miért késik a gép?! Londonban nagy szélvihar van/volt...

Kínomban már csak mosolyogni tudtam. Eddigi hazautazásaim során négyszer késtek a gépek legalább 2 órát, és az okok elég változatosra sikeredtek (amiket már ugye jónéhányszor megénekeltem itt, a blogon is): hó, jég, gazdátlan bőrönd a gépen, majd most szél. Azóta folyamatosan azon gondolkozok, hogy milyen más természeti csapás jöhet még, ami keresztülhúzhatja a repüléseimet. Volt még ugye tavaly és tavalyelőtt is a vulkáni hamu, de mivel tavaly nem mentem haza, így akkor engem nem érintett, tavalyelőtt pedig nem engem, hanem az akkori hostcsaládomat érintette kellemetlenül az ügy :P :D Mi lehetne még?! Cunami? Földrengés? Vagy kényszerleszállás? Nem fogok meglepődni semmin sem. Bár még örülhetek, mert még egyik járatomat sem törölték, úgyhogy még ez is benne van a pakliban...

Egyébként ekkor döntöttem el, hogy karácsony körül tuti nem fogok hazamenni idén, merthogy valami mindig történik, az hótziher. Inkább majd valahogy összehozom, hogy egy csendesebb időszakban, de hazamegyek. Úgyis, még elég képlékeny, hogy mikor lesz a következő hazautazásom, de majd meglátjuk, ennek a kigondolására még van egy kis időm, úgy vélem.

Szóval, hol is tartottam?! Ja, feladtam a bőröndöt, majd egyből mentem Facebookra, megtudakolni a Londonban lévő emberkéktől, hogy mi a helyzet itt. Elég változatos válaszokat kaptam. Mivel a város egy csöppet nagy, így volt, akinél sütött a nap, máshol eső volt, eső és szél, vagy csak szél. Közben közeledtem a biztonsági ellenőrző kapukhoz. Ahol, mint egy amatőr, elsőutazó, övvel a derekamon -.- mentem át :D :P, aminek köszönhetően egy biztonsági ember megtisztelt azzal, hogy majdnem testüregmotozásban részesített :D :P Túléltem az atrocitást :P :D Majd a a duty free-ben bevásároltam, és elindultam a kapuhoz.

Noha a monitorokon a B7-es kapu volt kiírva, az én papíromra a pultnál B16-ot írtak, így arra vettem az irányt, és pont az ott lévő boltban belefutottam Gabiba. Megmondtam neki a jó hírt, hogy késik a gép :D :P Mondhatom, ő is rettentően örült ennek. Össznépi internetfogásba kezdtünk, vagyis kezdtünk volna, hogyha lett volna ingyen internet a terminálnak azon a részén. Őrjáratokat is folytattunk, hogy az esetleges járattörlés esetén (mert pl egyik ismerősünk aznap esti, Bécsből Londonba induló járatát törölték) tudjunk hol laptopozni, vagy valami, tehát kerestünk konnektorokat :P :D Közben a pultba megérkező asszisztensek, vagy nem tudom minek nevezzem őket, szóval ők megmondták azt (hogy a 7-esről indul a gép), amit mi már ezer éve tudtunk, úgyhogy lassan átpakoltunk oda.
 Az internet a kezemben tartom
 Megfáradt utazók
Nem mondanám, hogy 19.40-kor felszállt a gép, inkább azidőtájt kezdtünk meg a beszállást. De, csodák csodájára, annál a kapunál már volt ingyen internet, úgyhogy a Facebook-függők egyből rákattantak a témára :P :D Korábbi tapasztalatokból kiindulva úgy számoltam, hogy ha mi 19.40 körül kezdjük el a beszállást, és tele van a gép, akkor mire sikerül leülni, és elrakni a csomagokat, lesz 20.20-20.30 is, mire felszállhat a gép. Most egész jó volt, mert nem volt tele a gép, így 20.20-kor már levegőben is voltunk.

Tehát két óra késéssel szálltunk fel. Ha minden nagyjából zökkenőmentesen (és gyorsan) ment volna, akkor olyan 11 körül én már egy metrón ültem volna hazafelé, és éjfél után már itthon is lettem volna. De ez nem úgy van, ahogy Móricka elgondolja. Igaz, hogy láttuk a gyönyörű, kivilágított Londont, ami fölött két bónuszkört is tettünk (nem mi tapsoltuk vissza a pilótát :P :D), de azért nem bántuk volna, hogyha hamarabb sikerül leszállni. Helyi idő szerint végül olyan 10 körül le is szálltunk, én már nagy naivan írtam is az anyukának, hogy végre leszálltunk. De mire lejutottunk a gépről, 11 lett!!!!! -.- mivel sok járat késett a hülye rossz londoni időjárás miatt, így nem bírták lépcsőkapacitással, tehát amin keresztül le tudunk szállni a járatokról, így 1 órát kellett várnunk a gépen. Ááá, egy csöppet sem voltam ideges -.- Nagy nehezen leszálltunk, én siettem az útlevél-ellenőrzéshez, de előtte még egy gyors mellékhelyiség. Nem mondanám, hogy az útlevél-ellenőrzés olyan marha gyorsan ment volna... Rengeteg ember futott be ezidőtájt a Heathrow-ra, kb félpercenként szálltak le a gépek a reptéren, ahogy láthattuk is a gépről, miközben várakoztunk, hogy leszállhassunk, és mégis alig dolgoztak az útlevél-ellenőrzők... Úgyhogy itt is szépen olyan 15-20 percet eltöltöttem. Majd még a bőröndre is vadásztam, mert természetesen még az sem jött ki, mire átjutottam mindenen, és mire kijutottam a reptér belső dzsungeléből, sikeresen lekéstem az uccsó metrót -.- Az anyuka reggel nagyon korán ment el itthonról, úgyhogy nem tudott kijönni értem, ekkor már amúgy is aludt, úgyhogy kénytelen voltam taxizni hazáig...

Megyek ki az épületből, egy taxis csávó ott áll, kezében egy táblával, kérdezi, mit keresek, mondom taxit. Erre, hova mennék, mondom Észak-Londonba. Azt mondja, elvihet. Indiai csávó volt (vagy valamilyen nagyon hasonló nemzetiségű ember). Megyünk a parkolóhoz, mondom, cash viszont nincs nálam, úgyhogy jó lenne, hogyha találnánk egy ATM-t. Beültünk a kocsiba, majd ott is mondtam neki az ATM-t, és erre azt mondta (legalábbis én úgy értettem), hogy én most nem cash-ért megyek. Erre az agyamaradt fejembe az az ötlet jutott, hogy mi van, hogyha itt ez a csávó ki tudja hova visz el engem, és elad emberkereskedőknek, vagy csak úgy Fűrészesen megkínoznak :P Úgyhogy innentől nagyon éber voltam. A lehetőségeim szerint mindent megnéztem a kocsiban feltűnés nélkül, és egyre inkább elhalkult bennem a kétely. Főleg, miután bekanyarodtunk egy benzinkútra, hogy tudjak pénzt kivenni :P :D Azért hogy előjött az éber énem, nem?! :D:D Egyébként “mindössze” 65 font volt a taxis túra :S 1 óra körül jutottam egyébként ágyba, reggel pedig 7-kor keltem.

A tegnapi nap nagyon jó volt, semmi veszekedés a fiúk között, nagy nyugalom, mondjuk reggel nagyon fájt felkelni mindenkinek :P :D Estére Brooke-kal ismét (kb 2 hónap után) elmentünk moziba, a választásom a The Girl with the Dragon Tattoo-ra esett (A tetovált lány), amit még Bristolban olvastam angolul, és nagyon tetszett, úgyhogy kíváncsi voltam, hogy az amerikaiak mit hoznak ki a filmből. Nem csalódtam, nekem tetszett a film, a durva részek viszont tényleg durvák voltak, nem véletlenül nem ajánlott a film 18 éven aluliaknak. Rövidesen a Mission: Impossible- Ghost Protocol következik, de az csak IMAX-ben.

Még mielőtt tegnap este elindultam volna a moziba, elkezdtem újratelepíteni a laptopot, mert már több, mint 2 éve megvan, és még nem volt formázva :$ és az elmúlt hetekben, hónapokban már érezhetően belassult. Úgyhogy új év, új, tiszta lap(top). Megtörtént, mostanra nagyjából mindent fel is telepítettem, amire szükségem lesz, természetesen gyorsabbnak tűnik a rendszer most :P :D

Huh, remélem nem fáradtatok ki az olvasásban, hirtelen elég sokmindent zúdítottam a világhálóra :D
Egy kis időjárás-update: tegnap este, a mozi után is ismét úgy elkezdett fújni a szél, hogy az hihetetlen, és ma is, egész nap ugyanez folytatódik. Az előttünk álló lámpaoszlopnak van kilengése rendesen :S

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése