2012. február 15., szerda

Kensington Gardens és Portobello Road Market


Tegnap úgy döntöttem, hogy miután a fiúk elmennek, én is elhagyom a házat, és elmegyek London eddig általam még nem megnézett részére. A fiúkért az apjuk 9.30 körülre volt várható, és elvileg csak én lettem volna itthon, mikor jön, úgyhogy 9 után nemsokkal fel is keltem, de hallottam, hogy az anyuka és a bátyja is itthon vannak, úgyhogy nem feltétlen kellett volna felkelnem, de jobb is volt így, legalább nem aludtam délutánig :P Az apjuk tehát elvitte a fiúkat, és pénteken délután 15.30-16.30 között várható, amikor itthon kell lennem, mert az anyukának mennie kell dolgozni a suliba.

Nemsokkal azután, miután elmentek, én is elindultam, az első cél Kensington Gardens és a Kensington Palace volt. A Kensington Gardens a Hyde Park mellett fekszik, de addig még sohasem mentem el, pedig a Hyde Parkban már voltam jónéhányszor. Nagyon nagy volt a forgalom, így 1 óra 20 perc kellett busszal, hogy beérjek a Tottenham Court Road-ra, onnan meg még 20-25 perc, mire odaértem a Lancaster Gate-hez.

Azt elmondhatom, hogy nem a legideálisabb időt választottam a park megtekintésének, mert noha nem volt túl hideg, a tél miatt a fák és a virágok nem igazán pompáztak legszebb színeikben. És akkor még enyhén fogalmaztam, így a parkba mindenképpen vissza kell majd mennem, miután beköszönt a jobb idő, és természetesen vissza is fogok térni oda ;)
Azért természetesen kattintgattam, úgyhogy néhány jobban készült képet meg is osztok veletek. Említést érdemel még a Serpentine Gallery, ami a Kensington Gardens-ben van, és ezek után egy kicsit átértékeltem a művészetet. Elöljáróban, nem vagyok egy művészlélek, és akkor még enyhén fogalmaztam, de amilyen művek ebben a galériában ki voltak állítva, és amilyen videókat játszottak a kirakott tévéken, hát, ezek alapján minden művészet! De tényleg! Ez most nagyon lesarkított vélemény lesz, de bármit teszünk, az művészet! Na jó, ebbe nem megyek bele, mert ez már tényleg nem az én asztalom :D
A Kensington Palace-hez is elmentem, azonban ez március végéig le van zárva felújítás miatt, úgyhogy csak távolról lehetett néhány képet lőni. De mindegy, majd ezt is lecsekkolom legközelebb.
Miután a parkban végeztem, Notting Hill felé vettem az utam, a cél a Portobello Road Market volt. Már sokat hallottam erről a piacról, de még nem jutottam el oda, és úgy gondoltam, hogy akkor már összekötöm a Kensington Gardens megnézésével, mivel nincs túl messze egymástól a kettő.

A Portobello Road Market, mint ahogy a nevében is benne van, a Portobello Road-on van, az egész úton végig. Sokfajta üzlet található rajta, szinte minden megtalálható itt. Kedd lévén nem volt túl sok ember, ami látható is a képeken.
Hazabuszozásom után, de még vacsi előtt elmentem egyet futni. Tökéletes feltételek között futhattam, kellemes idő volt, a talaj is szinte tökéletes, és már közben is éreztem, hogy megfutom az eddigi legjobb időmet ezen a 2,7 km-en. Egészen pontosan 12 perc 43 másodperc alatt futottam le ezt a távot. Viszont valószínűleg túl keményen nyomhattam, mert ma már úgy keltem, hogy a jobb lábfejem fáj, úgyhogy ma ki is hagytam a futást.

Este úgy döntöttünk, hogy összefutunk Nórival. Az Embankment állomásra beszéltük meg a talit, természetesen késtem :P :D A Walkabout Temple-be gondoltam, hogy beülünk, de végülis sétáltunk a Temze partján, mert nagyon szép idő volt, és azért nem mindennapi látvány a kivilágított London sem! J
Nóri új hostanyuja kölcsönadta neki a Travelcard-ját, azonban az csak a 2-3-as zónára volt érvényes, és mivel mi bőven az 1-esben jártunk, így természetesen nem tudott (volna) kijönni a kapun. Nem is sikerült, és akkor az állomáson álló TfL-es (Transport for London) emberke odajött megkérdezni, hogy mi a baj, és ezután jöttünk rá, hogy nem igazán tudna kijönni, így kénytelen volt használni az Oyster-ét, azonban mivel nem touch-in-olt, így a maximum utazást vette le a kártyájáról, ami jelen esetben £4.60-at jelentett, és így már mínuszba ment a kártya. Oda is jött a csávó, hogy a mi probléma, és akkor mondtuk, hogy így járt(unk), és a csávó kérdezte, hogy honnan jött Nóri, és elmondtuk, és kézi vezérléssel visszatett £2.60-ot az Oysterre!!! Nagyon rendes volt a csávó! Köszi ;) Még egy fogadást is megnyertem az este folyamán, de ez már szóra sem érdemes :P :D

Ma is akartam menni valahova, azonban dél után nemsokkal keltem fel, és mire szépen lassan megebédeltem, le is mondtam arról, hogy megyek valahova, mert estére mozi volt betervezve Brooke-kal, 18.55-től a Finchley Road-on. Úgyhogy, mivel néhány fürdőszobai cuccnak már a végét jártam, elmentem szétnézni a boltokba, hogy hol a legolcsóbbak ezek, és szépen megveszegettem.

Közben írt Brooke, hogy mégsem tud jönni moziba ma este -.-, úgyhogy nyugodtan megnéztem a Juve-meccset (vagyis nem olyan nyugodtan, mert nem nyert a csapat… :S), majd a nappaliban lebzselek azóta. Még egy focimeccset néztem a tévében, most pedig a Battle Los Angeles című filmet nézem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése