2011. július 31., vasárnap

Party Rocks

Jól telik a nyaralásom Magyarországon. Már ha ezt nyaralásnak lehet nevezni. Annak lehet nevezni, hogyha minden nap esik az eső, és jó, ha egyáltalán süt a nap valamennyit?! Július végén?! Inkább már őszölök, vagy hogy lehetne ezt nevezni.

Nagyrészt az eső miatt le is fújtuk az erre a hétvégére tervezett sátorozást, mivel nem igazán volt arra kedvünk, hogy szarrá ázzunk :S Nem igazán vonzott ez a gondolat :P :D Pénteken egészen estig nem esett az eső, úgyhogy ezt a néhány órát végre fel tudtam használni fűnyírásra :P Mondjuk a végefelé már rohamtempóban kellett csinálni, mert közben is csapkodott.

A sátorozás lefújása után azt vettük tervbe, hogy tegnap átmegyünk Hajdúnánásra, mert ilyen testvérvárosi programok voltak aznap, azonban egész nap esett, és mivel a programok igencsak kültériek voltak/lettek volna, így ismét csak elmosta a tervünket az eső :S Ezért csak este néztünk fel a városba, aztán buliztunk egy picit J

És ha már itt tartok, akkor ismét csak következzék egy Magyarország vs Anglia összehasonlítás. Elsősorban a bulikról, és az abból következő, levezethető dolgokról esik most szó.

Ami számomra jobban tetszik, hogy az itthoni DJ-k valóban DJ-k, nemcsak azt csinálják, hogy egymás után bepakolják az éppen aktuális slágerek a lejátszóba, aztán annyi, semmi mixelés, mint ahogy ezt Angliában a klubokban csinálják (legalábbis azokban, amelyekben én jártam ezidáig).

Viszont van két dolog, ami (nem meglepő módon) sokkal jobban működik Angliában (és az Egyesült Királyságban). Az egyik a beléptetés. Angliában esténként a (nagyobb) klubokba, ahol alkoholt is felszolgálnak, 18 éven aluliak nem léphetnek be. A 18 éven felüliek is csak úgy, hogyha ID-t (fényképes igazolványt) mutatnak a belépésnél. Ha nincs nálad, akkor nem léphetsz be, vagy haza kell menned érte (persze, hogyha elmúltál 18 :P). Nyilván nem mindenhol van ilyen spártai szigor, de a legtöbb helyen így van Angliában. Ezzel szemben itthon sok helyre úgy is be tud jutni egy 18 éven aluli fiatal, hogy azt válaszolja a biztonsági ember kérdésére, hogy „elmúltál 18 éves?”, „igen, csak otthonhagytam”, „rendben, de legközelebb hozdd magaddal”. Ilyen és ehhez hasonló beszélgetések zajlanak a belépésnél, ahol van egyáltalán biztonsági ember…

A másik pedig a dohányzás. Én nem cigizek, ezt már az elején kijelentem. Eleve a dohányzás következményei nem vonzanak, és akkor még enyhén fogalmaztam. Most nem akarok én a magyar fiatalságról kórképet adni, nem találkozok én annyi fiatallal, hogy fajsúlyos legyen a véleményem, úgyhogy csak a nyilvános helyen történő dohányzásról írnám le a gondolataimat. Angliában néhány éve (ha jól tévedek, 2007 óta?!) nem megengedett a nyilvános, zárt helyen történő dohányzás, mindössze az erre kijelölt helyeken megengedett. Így sem klubokban, sem pubokban, semmi ilyen helyen nem lehet dohányozni Angliában. És ez nagyon is az ínyemre van! Ezzel szemben sajnos idehaza aki akar, nyugodtan rágyújthat a diszkó közepén, bármelyik bárban, klubban, így mindenki passzív dohányossá válik, valamint mikor elhagyjuk a helyszínt, mindig húzzuk a ruhánkkal magunk után a „cigicsíkot”. Biztos vagyok benne, hogy értitek, miről beszélek. Ez elég zavaró számomra. Ezt figyelembe véve, jobban szeretek Angliában bulizni járni. Bár, ha jól emlékszem, voltak olyan kezdeményezések már Magyarországon is, hogy január 1-jétől megtiltják a nyilvános, zárt helyeken történő dohányzást. Nem tudom, hogy ez még mindig így van-e! Mindenesetre üdvözölném a változást!!!

2 megjegyzés:

  1. Nálunk így van, de az én váoskám very special :D nem lehet dohányozni a főutcán, az intézményeknél, a játszótereknél, mondjuk úgy az egész belvárosban. ;) Szóval nincs ez a remény elveszve...

    VálaszTörlés
  2. Akkor a te városod nagyon különleges ilyen szempontból szerintem :D :) Igen, a remény hal meg utoljára...

    VálaszTörlés