2011. április 14., csütörtök

London, Baby!!!

El se hiszem, hogy mostmár túlvagyunk Londonon... :P Viszont amilyen rossz, hogy már túl vagyunk rajta, annyira jó volt!!!

Hétfőn minden okés volt a bejutással Londonba, és a Victoria Coach Station-ről gyalog mentünk el a Buckingham Palace-hoz, ahol már várt minket Anika és Maggie, mivel ők hamarabb bementek Londonba Megabus-szal (mi pedig National Express-szel mentünk). Nagyon szép időnk volt ekkor, úgyhogy úgy döntöttünk, hogy gyalog vesszük be a várost, azaz így megyünk el a Madame Tussauds Panoptikumhoz. Kellett ez a kis séta, nem is tudom, mennyi időbe telt :P, de végülis eljutottunk a célhoz, ahol kb egyórás sorban állás következett. "Megbíztuk" Anikát, hogy vesse be magát :D, azaz valakit szerezzen még be, hogy párosan legyünk, mivel úgy éri meg 100%-osan a kupon, mivel páratlanul voltunk, viszont a kuponok "2 for 1" voltak :) Szerencsésen pont volt előttünk egy 5 fős család (anyuka + 4 gyerek), akik szintén kuponnal mentek, így tökéletesen kijött a lépés itt. £28.80 helyett £14.40-et fizetett mindenki, ami azért nem mindegy :)

A Madame Tussauds-ról szólva pedig: baromi jó volt!!! Nagyon megéri oda elmenni mindenkinek, én csak ajánlani tudom. Van híresség, zenés, filmes, sportos, történelmi személyes, birodalmi vezéres, "angliás", ijesztgetős rész is, brutálisan jó volt!!! Rengeteg képet csináltunk, még videókat is, úgyhogy a londonos videó, már most mondom, nem lesz rövid :D Anika és Maggie már hamarabb végeztek, mi elég sokáig bennvoltunk, dehát teljesen megérte.

Majd kerestünk (volna) valami kajáldát, viszont nem nagyon találtunk a Madame Tussauds és az Oxford Street között, így az esni kezdő eső hatására úgy döntöttünk, hogy célba vesszük a hostelt. Így megtörtént a fiúk első utazás a Tube-on! :) Amúgy a két nap alatt nem is tudom, hány metróvonalat "próbáltunk" ki, szóval elég sokat használtunk, na!!! Odaértünk a Finsbury Park megállóhoz, ahol már egy kicsit nagyobb eső fogadott. Én két térdnadrágot vittem a két napra :P, illetve még reggel egy vékony hosszúujjút betettem a táskába, ami nem volt egy rossz gondolat, az biztos :P Esernyőt persze nem, mert minek is az?! :D Szóval végülis meglett a hostel, Arsenal Tavern Hostel néven fut a szállás, egy 15 fős szobába foglaltuk a szállást, ami kb egy 6x4-es vagy 6x5-ös szobában volt, ami hát enyhén szólva nem volt ideális :P De egy napra megtette, mivel kb tényleg csak aludni mentünk a szobába.

Szóval miután meglett a szállás, azért megnéztük a szobánkat, majd mentünk is tovább, kajáldát keresni, ami rövid időn meg is lett. Ott megtömtük magunkat, majd a hideg miatt ismét a Tube mellett döntöttünk, és a Piccadilly Circust vettük célba. Itt szétnéztünk egy kicsit, bementünk egy londonos boltba, ahol találtam is egy ilyen szép, nagy nagy-britanniás sapkát, de végülis akkor még nem vettem meg. Majd gyalog próbáltunk elmenni a Trafalgar Térre, de este sikeresen rossz utcán indultunk el :P, így ismét Tube következett, egy átszállással el is jutottunk oda, éshát csak egy picit volt kevesebb ember így este, mint amúgy :P :D Csináltunk ekkor is jónéhány képet, majd gyalog elmentünk a London Eye-hoz, mert azért este is meg kellett nézni. És azért a Big Ben is beleesett a látókörünkbe, és onnan ismét csak metróval indultunk vissza 10 után valamikor a szállás felé, de leszálltunk előbb, hogy megnézzük, milyen messze van a hosteltől az Arsenal Stadionja, az Emirates. Elég közel (10-15 percre) van a hostelhez a stadion, így reggel gyalog mentünk a stadionhoz a stadiontúrára.

Április 12-én, kedden a hostelben reggeliztünk, mivel a szoba ára tartalmazta az ingyen reggelit, majd indultunk, hogy 10-re odaérjünk a kezdődő stadiontúrára. Ez a túra pedig brutálisan jó volt!!! Egyszerűen nagyszerű a stadion. Első utunk a tulajdonosok páholyába vezetett, ahonnan tökéletes a kilátás a nagyszerűen karbantartott pályára. Ezután az Arsenal öltözőjébe vezetett az utunk, ahol minden igényt kielégítő minden. Van jakuzzi, orvosi részleg, budi :P:D, illetve a feng-shui szerint van kialakítva az egész öltöző, míg a vendégcsapaté pont úgy, hogy ne segítse az ő felkészülésüket a meccsre :D A játékosok mezei úgy vannak kiakasztva, hogy kapus, védők, középpályások, csatárok, valamint a cserejátékosok a sorrend, és mint megtudtuk, mindig a csapatkapitány dönti el, hogy a csapat rövid- vagy hosszúujjú mezben lép pályára, tehát mindenki ugyanolyan ujjú pólóban lép pályára, nincsen összevisszaság. És még itt mi bentmaradtunk a tömeg elvonulása után, és pont "rámkerült" az egyik mez "valahogy" :P Nem mondom el, hogy kié, majd a képről meglátjátok! A következő állomás a pálya mellett volt! Leülhettünk a hazai csapat kispadjára, illetve Wenger székébe is, úgyhogy egy felejthetetlen élményben volt részünk!!! Innen a meccs utáni interjúszobákon után a sajtótájékoztató-szobába jutottunk, ahol az egyes meccsek után adnak interjút az edző(k). Ezt követően pedig az Arsenal Shopba vezettek minket, hogy bevásároljunk :D Hát nekem egy Arsenal-mez landolt a táskámban, mivel harmadáron volt, így egyértelműen megérte :D Innen még átmentünk a stadion mellett található múzeumba is, ami nagyon szépre van megcsinálva. Itt is rengeteg képet csináltunk, lehet majd belőlük szemezgetni! (Anita, el kell jutnod ide, az biztos!!!)

Következő, és az utolsó előre betervezett napirendi program a London Eye volt. Mivel csak hárman voltunk, így itt is az optimális ár miatt még keresnünk kellett egy 4. embert, aki, mit nem ad az isten, pont mögöttünk állt a sorban, aki egyedül volt ott, úgyhogy itt is tökéletesen kijött a "2 for 1"-kuponok előnye :) £18.60 helyett £9.30-at fizettünk fejenként a London Eye-ért :D És az óriáskerékről a kilátás leírhatatlan, ezt is meg kell tapasztalnia mindenkinek, elmondhatatlan. Itt is tudnám idézni a Mastercard-os reklámot: FELBECSÜLHETETLEN!

Én a London Eye előtt, Máté és Balázs utána ettek, majd Big Ben, Parlament, Westminster Apátság volt a menetrend. Innen a Whitehall Rd-on mentünk a Trafalgar Térre, de előtt még megálltukn a Downing Streetnél, majd a Lovasőrséget is megcsodáltuk, és végül eljutottunk az enyhén tömött Trafalgar Térre. Itt is lőttünk néhány képet, majd vettünk egy-két szuvenírt. Ezután még be kellett iktatni a Towert és a Tower Hidat, illetve én még mindenképpen át akartam menni a Millenium Hídon, amit enyhén lóhalálában néztünk meg, mert már egy kicsit késésben voltunk, de így volt az igazi. Bár az sem segített a dolognak, hogy a Blackfriars metróállomás, amely a legközelebb van a Millenium Hídhoz, le van zárva, így vissza kellett gyalogolnunk egyet, hogy odaérjünk időre a coach-hoz :D De sikerült, úgyhogy röviden összefoglalva: nagyszerű két napot töltöttünk Londonba, bár még egy hét sem lenne elég minden londoni attrakció megnézésére!

Természetesen videó is fog készülni a londoni kirándulásunkról, viszont nem lesz rövid, a több ezer kép közül pedig nem tudok választani, úgyhogy majd előbb-utóbb fogtok látni néhányat (=rengeteget :D). Illetve próbálom magam behozni a bejegyzésekben, de ez majd csak jövőhéten fog sikerülni!