2010. október 5., kedd

Első óra a nyelvsuliban


Aloha!
Gondoltam, rettyintek már egy kis olvasnivalót, hátha éppen erre jár valaki, hadd olvasson :P
Végülis vasárnap csak elmentünk erre e kalózos túrára, amit elég gyorsan lezavartunk, mert noha az idő az elején egész jó volt, a végére már egy kis esőt is kaptunk ajándékba :D Szóval volt ez a csávó, egy "kalóz", aki körbevezetett minket a kalózosdi fontosabb helyein itt Bristolban, a városközpontban. Elmondta, hogy több fehér rabszolga volt, mint fekete!!! Megmutatta, hol fojtották vízbe az embereket :P Aztán az első bristoli kalózpubba is bementünk. Jó kis kirándulás volt, csak az eső ne esett volna! :P
Este már 17.30-18.00 között vacsoráztunk!!!, szóval én még utána jóhogy ettem valamit :P De így legalább bőven volt időm elpakolni, lezuhizni az Inter-Juve Derby d'Italáig, amit neten néztem és 0-0 lett.
Végre elértünk ahhoz a hétfőhőz, amikor a lányok is már egész nap suliban vannak, és így én is tudok menni nyelvsuliba. Végre. Reggel a szokásoknak megfelelően elkísértem a 2 kislányt és a 2 kisebbik fiút a suliba, majd hazajöttem, összerántottam a konyhát és az étkezőt, majd levágtam a hajamat. Egész jól sikerült, meg vagyok elégedve a munkámmal :D Ezután sorozatnézés, majd készülődés, és indulás a nyelvsuliba.
Hát nem tudom mi volt velem, mikor indult a suliba, de egy kicsit szédültem, de mondom, indulni kell, csak nem ájulok el az úton :P Egyszer, még az első emelkedőn meg kellett állnom, mert egyszerűen elszállt az erő a lábamból, és ismételten szédültem, úgyhogy megálltam a hűvösben, egy fa árnyékában, és jó sok vizet megittam. Úgyhogy semmi gond nem volt, ezt a kis szédelgést leszámítva :P
Az óra 12.45-től kezdődött, de én mentem már jóval hamarabb, mert még mentem feltölteni a telómat, hogy azért legyen rajta egy kis kredit, sose lehet tudni :P, illetve még beugrottam a Poundland-be (1 fontos bolt) Nescaféért és egy csoki is landolt a kosárban :D
Ezek a boltok egyébként a városközpontban, a "bevásárló negyedben" :D vannak, a nyelvsuli (az International House Bristol) pedig kb 3 km-re a városközponttól, míg mi kb 7,5 km-re lakunk a városközponttól, de szerencsére a nyelvsuli pont útbaesik, ha megyek be a központba.
Ezeket azért volt lényeges elmondani, mert így a városközpontból kifelé, ismét meg kellett küzdenem azzal a brutális emelkedővel, amin múltkor a feléig bírtam felmenni. Most kb a 2/3-ig, 3/4-éig bírtam felmenni már legkisebb fokozaton, úgyhogy szemmel látható a fejlődés:D, remélem legközelebb már meg tudom "mászni" a "hegyet".
Szóval a nyelvsuli. Kb 10 perccel óra előtt estem be, láttam a be/kijelentkezési lapon, hogy én vagyok az 5. aupair, aki most itt van az épületben legalábbis. A "J" terem volt a miénk, felmentem, Magdalena, a bolgár aupaircsaj volt még csak ott, akivel már kétszer taliztunk korábban, aztán elkezdtek csorogni a többiek is :D Természetesen egyedül csak én vagyok fiú a csoportban, mivel ez csak aupaireknek fenntartott csoport:D 7-en voltunk az órán, ebből volt egy cseh, egy szlovák, egy bolgár, két francia aupaircsaj, én, illetve még egy lány, már nem emlékszem, hogy milyen nemzetiségű, de majd holnap megkérdezem tőle.
A tanárunk is nő, nem idős, sőt, sztem biztos 30 alatt van.
Tök jó volt az óra amúgy, amit leszűrtem, hogy, csakhogy ne tűnjek nagyképűnek :P, a legjobbak között vagyok :D:D A bolgár, a cseh v a szlovák, nem tudom, melyikük melyik így egy alkalom után :P és én nagyjából egy szinten vagyunk, a két francia csaj egy kicsit gyengébb, illetve a csaj, aki mellettem ült, talán a leggyengébb, de majd biztosan fejlődni fognak, mivel jó sokat beszélünk, úgyhogy lesz lehetőség felszedni a dolgokat :)
Az óra témája a házasság volt :D:D, különböző kérdések voltak, hogy ez, meg az hogyan van a mi országunkban, ill mit gondolunk, hogyan van a UK-ben. Aztán néhány szó, kifejezés jelentését kellett megbeszélni, már persze ha tudtuk, hogy az éppen mit jelent. Majd az óra vége felé azt kellett kitalálnunk, hogy milyen tételt ki fizet(ett) egy tradicionális esküvőn. Hát a legtöbbet a menyasszony apja természetesen, aztán a vőlegény :D
Az óra végén a tanárunk még meg akarta mutatni, vagyis adni akart nekünk könyvet, csakhát nem volt már a suliban, így valszeg meg kell majd vennünk, nekem elvileg kifizeti ezt is a család, majd azért ma még rákérdezek Az anyukanál. Viszonylag hamar hazaértem amúgy a nyelvsuliból, így még volt időm hazajönni, és letenni a bicajomat, illetve megenni a szendvicsemet. Ja, amúgy 12.45-14.15 között van az óra, és most pontosan 14.28-kor tudtam elindulni a suliból, de kevesebb mint 20 perc alatt itthon voltam, így bőven időben el tudtam indulni felszedni a gyerekeket a suliból.
Mivel nagyon jó idő lett tegnap délutánra, így még maradtunk a suliban játszani, vagyis a gyerekek játszottak, én meg felügyeltem :D, közben meg néztem A középső fiú edzését, mert neki meg pont akkor volt. Aztán egyszer csak hirtelen feltűnt Az anyuka, 4 óra körül, hogy a két lányt elvigye egy Playgroup-ba, tehát játszócsoportba, vagy hogy fordítsam, hogy értelme is legyen :P Úgyhoyg mi utána indultunk haza A legkisebb fiúnal, mert A középső fiúnek még edzése volt.
Így a délután egész nyugis volt, mivel kb 6-kor jöttek haza a lányok, sőt, Az anyuka mit hozott A legkisebb fiúnak ajándékba? Egy snookerasztalt!!!! Na persze, nem egy rendes méretűt, mert az 1.8x3.6 méteres lenne :P, hanem egy kicsinyített változatot. Úgyhogy kb azóta, mikor itthon vannak, csak azzal játszanak a fiúk :D
Tegnap amúgy a vacsoránál Laura segített Az anyukanak, én meg már nem akartam belekontárkodni a munkába :D, így szépen elsomfordáltam a tetthelytől :D
A mai napról dióhéjban, mivel amúgy sem sokminden történt. Kiteregettem, levasaltam a heti adagot :D, ami most 4 inget jelentett Az apukanak :), azóta meg döglök. Igazából el kéne mennem a központba megnézni, hogy van-e valahol ez az angol könyv, de nem igazán visz rá a lélek, bár elég jó idő van, igaz holnap ígyis-úgyis megyek a városba, remélhetőleg tudok menni bicajjal, tehát nem fog esni az eső. Így majd holnap lesz ebből, nagyon úgy érzem :P
A könyv, amit meg kéne venni, a First Certificate Masterclass, ami az FCE nyelvvizsgára készít fel, de majd én megkérdezem, hogy lehet-e CAE-re menni, mert nekem az FCE-re nem igazán van szükségem, mivel otthon van egy középfokú nyelvvizsgám, így ez csak felesleges pénzkidobás lenne, ill. a CAE (ami otthon felsőfoknak felel meg) lenne az igazi kihívás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése