2011. március 2., szerda

WTF aka CAE

Na, hát megvolt a vizsga. Vagyis a CAE szóbeli része. Nem is tudom, mit lenne érdemes erről a vizsgáról elmondani, még össze kell szednem a gondolataimat, hogy értelmesnek hasson az iromány, és így a vizsga is. Hosszú bejegyzés lesz, az biztos, úgyhogy készüljetek fel :P Egyébiránt, ahogy a váróteremben vártam, meglestem a listát, és ma 39-en vizsgáztak az International House Bristol égisze alatt CAE Speakingből. Már a váróterem is érdekes volt, kb az volt az egész épület legmelegebb szobája, mert volt benne egy hőfúvó :P

Azt szerintem már leírtam korábban, hogy tavaly is voltam én CAE-vizsgán, de azt nem, hogy akkor hogyan ment. Legfőképpen a Speaking. Hát tavaly beszédben sokkal jobb partnert fogtam ki, így akkor nagyon úgy tűn(hetet)t, hogy gyenge vagyok beszédben, bár tavaly még jóval gyengébb is voltam valóban. Azóta eltelt már jónéhány hónap, majdnem 9, és azért ezalatt az idő alatt jó sokat fejlődött az angolom, főként a beszédem. Legalábbis így éreztem...


Nézem a listát a váróteremben, és oda ugye ki volt írva, hogy ki mikor megy, és így megláttam, hogy én kivel megyek. Hát legyen elég annyi, hogy név alapján nem tudtam eldönteni, hogy fiú vagy lány az illető :P :D Végül kiderült, hogy lány, és még az is - már a vizsgán -, hogy hongkongi. Mondjuk mikor először megszólalt, huh, mondom, ez kemény lesz, kb alig értettem belőle valamit :P De aztán sokkal érthetőbben beszélt. Ja, és a kimondható neve :D Christina volt.


A vizsgáztató egy ilyen 50 körüli nő volt, a vizsgabiztos, aki gyakorlatilag figyeli a vizsgát és pontozza a delikvenseket, egy kicsit idősebb a vizsgáztatónál. Őszintén megvallva, mondta a nevét, viszonylag érthetően, dehát így sem sikerült megérteni :P Mindegy, gyakorlatilag lényegtelen információ volt. Hipp-hopp elmondta, hogy hogyan is fog kinézni a vizsga, és már az első résznél is tartottunk.


Első kérdés nem is lehett más, minthogy Where are you from? (=Honnan származol?) Mindkettőnktől megkérdezte, ugye ekkor derült fény a lány nemzetiségére. Most hirtelen nem jut eszembe, hogy milyen kérdéseket tett még fel nekem, de arra emlékszem, hogy Christinától megkérdezte, hogy szeret-e nézni és/vagy űzni sportokat :P Hát mondom, hogy ezt tőlem hogy nem bírta megkérdezni :P :D Mindig pont "elkerül" a sportos téma, pedig nem lenne rossz :D Ja, talán valami olyasmi kérdés volt, hogy "Jobban szeretek-e egy bizonyos baráttal/barátnővel vagy több baráttal közös programot csinálni?" Igen, ez biztos, hogy előjött, mostmár emlékszem. Még valamit biztos kérdezett, ha még a bejegyzés vége előtt eszembe jut, akkor leírom :P


A 2. részben, ahol 3-3 képet kapnak a vizsgázók, de ezeknek a képeknek valamilyen szinten van kapcsolódási pontjuk, először Christina kapta meg a 3 képét, ezeken különböző csoportok voltak, az egyiken gyerekek lovagoltak, a másikon 5 barátnő beszélgetett, a harmadikon pedig  egy komolyzenét játszó zenekar volt látható. Ebből kettőről kellett beszélnie, röviden elmondani, hogy mi van a képeken, összehasonlítani a választott kettőt, majd válaszolni a kérdésre, amire megint csak nem emlékszem :P :S Az biztos, hogy tőlem utána Christina képeiről azt kérdezte, hogy "Mit gondolok, melyik képen látható személyek állnak egymáshoz a legközelebb?" Én őszintén szólva kurva szar képeket kaptam :S Már az első kérdés jó volt: "Vajon melyik képen látható 'munkásoknak' kell a részletekre legjobban odafigyelniük?" A második kérdés a megelégedettséggel volt kapcsolatos, pontosan nem emlékszem már rá. Na de hát a képek, azokon konkrétan beszartam, mikor megláttam őket :S Mondhatni, egy kicsit sokkoltak. A legalsó képen varrtak, oké, de ezt nem választottam, mert varrásból mondhatni gyér a szókincsem :P A második képen egy csávó (v nő, elég kicsi volt a képen, így nem tudom megmondani) egy hajó!!! favázánál matat -.- A legelső képen két nő volt látható a háttérben, előttük meg rengeteg, de tényleg rengeteg ilyen képességfejlesztő játék, az a fajta, amelyiknek a két vége között van egy kacskaringós szál/vonal/út, nem tudom mi lenne rá a legjobb szó, és egy karikát kell úgy az egyik végéről a másikra juttatni, hogy nem érünk a karikával ehhez a szálhoz/vonalhoz/úthoz :P Biztos az olvasók közül van, aki tudja miről beszélek, és még ennek a játéknak a nevét is elárulja :P Szóval első gondolatom kb: aztakurvabasszameg :D Valmit elkotyogtam egy percig, de ezt a feladatrészt nem teszem ki az ablakba, az hótziher :D :P Annyira sokk alatt voltam még egy kis ideig, hogy gőzöm nincs, hogy Christinától mit kérdezett a vizsgáztató :P


Hát akkor térjünk rá a harmadik részre. Ez az a rész, ahol a két vizsgázó kap néhány képet (kb 6-ot), amik szintén egy téma köré csoportosulnak, és erre kapnak két kérdést, az első általában az, hogy fejtsük ki, hogy mit láthatunk a képeken, a másodikban pedig valamilyen szempont alapján ki kell választani kettőt a képek közül, tehát meg kell vitatni a dolgokat, egyetérteni, egyet nem érteni, ellentmondani, ötletelni, szóval úgymond "vitázni" :P és a végére le kell vonni a konklúziót, tehát elő kell jönni a 2 válasszal. Na, a "rövid" bevezető után :P térjünk rá, hogy mi is volt a téma. Különböző munkák. Nem vészes. 6 képet kaptunk, 6 különböző munkát végző ember(ek)ről. Az első képen egy halász volt, a másodikon valami kémikus, vagy ilyesmi lehetett, mert maszk volt rajta, előtte meg nagy gép, és benne mikroszkóp, a harmadikon egy irodában dolgoztak, a negyedik ilyen tipikus ázsiai munkahely, ahol rengetegen dolgoznak, mindenki számítógépen, és kb nulla, de tényleg nulla intimszféra, tehát mindenkinek kb van egy méterje, előtte számítógép, mellette mindkét oldalról ugyanez :S Az ötödik képen egy farmer volt látható, aki épp a borjúkkal játszott asszem, míg az utolsó képen egy gyerekorvos volt, aki éppen vizsgált egy gyereket. Gyorsan magamhoz ragadtam a kezdeményezést, mivel az első kép halász, úgyhogy erről szóltam néhány mondatban, majd cselesen, jó kommunikátorhoz (=nem tudtam a második gépről kb semmit sem mondani elsőre :D) méltóan egyből kérdeztem Christinától, hogy szerinte mi van a második képen :D Erről ő egy picit hosszabban beszélt, majd egy kis hatásszünet után a harmadik képet sztem ki is hagytuk, most jut eszembe :S, és a negyedikről beszéltünk, beszéltem először én, hogyhát nem a legideálisabb ez a fajta munka, stb-stb, valamit mondott Christina is, figyeltem pedig, dehát vizsga után sztem mindenkinél végbemegy egy Men In Black-es memóriatörlés :D Bár ehhez képest elég sokmindenre emlékszem :O :P Aztán az 5. képről ismét csak én szóltam először, hogy biztos nagyszerű lehet a természet lágy ölén lakni (na persze ezt nem tudtam ilyen szofisztikáltan kifejezni angolul :P), stb-stb, majd a 6.-ről is ejtettünk néhány szót, de tényleg csak néhányat :D Aztán, hogy válaszoljunk a feltett kérdésekre is, mivel ez igen fontos része a vizsgának, először én válaszoltam. Ja, hogy még nem írtam le, hogy mi volt a második kérdés, hogy mi alapján kellett kiválasztani két képet :D Szóval a kérdés nagyjából így festett: "Melyik két foglalkozásról/munkáról lehetne érdekes TV-sorozatot készíteni (és nyilván, hogy miért éppen arról)?" Hát én egyből lecsaptam a horgászosra, mivel az érdekes lehet, főleg, hogyha éjszaka megy horgászni (mert a képen sötét volt). Aztán megkérdeztem már Christinát, hogy ő melyiket választaná, de nem nagyon tudott választani, és már az időből is kifutottunk... :P :S Úgyhogy ez a szakasz viszonylag jól sikerült. Hát sokkal jobban, mint a 2-es rész :P :D


Az utolsó részben a 3. rész témájába kapcsolódó kérdéseket kaptunk. Tehát a munkáról. Hát na nem mintha így nagyon leszűkítették a kérdéskört :D, mert kb ez alapján bármit kérdezhettek volna. Két kérdésre tisztán emlékszem, ebből az egyik volt az első, de már nem tudom, hogy melyik: 1, "Mi alapján választ egy gyerek/tanuló szakmát magának?" 2, "Milyen hatással van/mennyire befolyásolja a technológia az életet/munkát?" Még volt 1 v 2 kérdés, de azokra sem emlékszem :P Ez a rész is elég jól ment, ezzel elégedett vagyok, használtam a "megtanult" :P :D hasznos kifejezéseket is, és még itt is reagáltunk egymás mondanivalójára.


Összességében a 60%-nak sztem meg kell lennie, de ha neadjisten ez a rész nem lenne meg (miért ne lenne meg?!), akkor a többiből felhúzom. Nekem így a Speaking vizsgával az a legnagyobb bajom, hogy, noha megvan a szókincsem, vagyis van egy szókincsem, viszont így hirtelen, egyből nem mindig jutnak eszembe a szavak, így valami nagyon egyszerűt tudok csak kinyögni. Ezért is lesz jobb a vizsga többi része, főleg a Reading és a Writing, de mostmár a Use of Englishtől sem félek. A Listening meg lutri. Fogok arra is készülni, de ha szerencsém van, viszonylag könnyű, érthető adások lesznek, ha nem, akkor nem... Úgyhogy Part 1/5: Finished. To be continued... on 11th March. Az is korrekt kis nap lesz: 9.15-15.15 között vizsga, vagány :P bár lesznek kisebb-nagyobb szünetek, de így is 4 óra 25 perc lesz a vizsga :P Fincsi...

Tegnapról elfelejtettem megemlíteni egy nagyszerű eseményt. A vacsi már a sütőben volt, aztán én csináltam a teát és a salátát. A salátába szoktunk tenni egy kicsi mézet, én is akartam, de olyan faszán rá volt téve a méz teteje (ez a sárga bigyó), hogy ahogy fordultam úgy kicsúszott az üveg belőle, pattant egyet v kettőt a földön, és kb még tőlem 2,5-3 méterre is került a laminált padlóra méz, de ez a 3 méter már nem a konyhában volt, hanem az étkezőben -.- Egy ilyen korrekt kis Nike-jelet sikerült kicsapnom a földre :D Ennek örömére ma, a vizsgából hazaérkezés után fel is kellett mosni, mert azért szépen ragadt :P

Ma vacsira egyébként ma kitaláltam, hogy chillis babot csirkehússal fogok csinálni, persze chillipaprikát nem teszek bele, mert az egy kicsit erős lenne a gyerekeknek, és mert a lányok a paprikát nem szeretik megfőzve -.- Nem sikerült rosszul, elfogyott az egész :)


Úgyhogy mostmár "minden idegszálammal" :D a vizsga többi részére kell(ene) koncentrálni :P


Jóéjt mindenkinek!


u.i.: 1,5 órán át írtam ezt a bejegyzést :P

2 megjegyzés:

  1. Szia Tamas!

    Az Anthony Hopkins film csodas volt,vasarnap meg is neztem, es csodak csodajara, Anthony a filmben megszolalt magyarul:D szinte kiestem a szekbol ugy meglepodtem :))
    A sejtesed beigazolodott, tenyleg nem lakunk kozel egymashoz,en Amershamban lakom:)

    VálaszTörlés
  2. Most beugrott, hogy valamikor még Magyarországon forgatott Anthony Hopkins, és még rosszul is lett, és mentő vitte el, és rákerestem, és ennek a filmnek a forgatásán történt ez. Hú, most amúgy van legalább 3-4 film, amit meg szeretnék nézni moziban, viszont kéne spórolni is :P Áááá :D

    VálaszTörlés